Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:28:25 GMT

روزانه ۵۲ تُن مرغ گرم در قم توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۱۸۴۱

روزانه ۵۲ تُن مرغ گرم در قم توزیع می‌شود

عباس پورمیدانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قم در تالار کرامت استانداری ضمن مطلب فوق افزود: در شهریورماه روزانه ۹۴۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام، و این تعداد در مهرماه ۹۸۵ هزار و در آبان‌ماه نیز ۴۰۰ هزار قطعه بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با تولید روزانه یک میلیون قطعه مرغ، در خوشبینانه‌ترین وضعیت، امکان توزیع بیش از ۶۰ تُن گوشت مرغ را نخواهیم داشت گفت: امسال با اصلاح قیمتی که در مرغ گرم داشتیم، توزیع روزانه ۹۵۰ تُن مرغ منجمد را نیز در دستور کار قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان مشکل موجود برای تامین جوجه یک روزه را مهمترین مانع تنظیم بازار مرغ خواند و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل کمبود نهاده‌های دامی فاصله جوجه‌ریزی را از ۶۰ به ۸۰ روز افزایش داده و با این قوانینی که در ساختار تولید مرغ وجود دارد، روزانه نمی‌توانیم بیش از یک میلیون قطعه مرغ تولید کنیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده در مرغداری‌های استان ۲۰۰ هزار ریال و هر کیلو گوشت مرغ نیز ۳۰۲ هزار ریال می‌باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به توزیع روزانه ۵۰ تا ۷۰ تُن تخم مرغ در استان یادآور شد: قیمت یک شانه تخم مرغ با وزن یک کیلو و ۹۰۰ گرم در مرغداری‌ها ۱۸۵ هزار ریال و برای مصرف کننده نهایی نیز ۴۳۰ هزار ریال است و عرضه این کالا بیش از این مبلغ تخلف محسوب شده و قابل پیگیری تعزیراتی است.

پرونده‌های تعزیراتی تخم‌مرغ در قم یک ششم مرغ است

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه پرونده‌های متشکله در خصوص گران‌فروشی تخم مرغ در قم یک ششم گران‌فروشی مرغ است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ پرونده تخلف عرضه تخم مرغ در تعزیرات استان تشکیل شده که ارزش جزای نقدی آن نیز ۳۰ میلیارد ریال است.

مهدی ریاضی با اشاره به اینکه این پرونده‌های تخلف در سطح مرغداری‌ها و همچنین عمده فروش و خرده فروشی‌ها است افزود: تعداد پرونده‌های تخلفی که برای مرغ در تعزیرات استان شکل گرفته، نیز ۳۶۲ مورد به ارزش ۲۸۲ میلیارد ریال است، که حاکی از وضعیت بهتر عرضه تخم مرغ در مقایسه با مرغ است.

مدیرکل تعزیرات قم در بخشی از سخنان خود همچنین با اشاره به افزایش تخلف‌ها در صنف نانوایان استان تصریح کرد: اتحادیه نانوایان استان نیز اصلا پُرکار نیست و به نوعی از واحدهای متخلف نانوایی، حمایت‌ غیرمنصفانه می‌کند.

وی کُنجدپاشی و کم کردن وزن نان را از مصادیق تخلف از سوی نانوایی‌های قم برشمرد و گفت: به تازگی برای برخی از نانوایی‌های استان ۵۰ تخلف به ثبت رسیده، و با هماهنگی که با دادستان داشتیم چندین واحد را پلمب کردیم، که تاثیر خوبی نیز داشته است.

ریاضی با بیان اینکه برای جلوگیری از مشکل‌هایی مانند تجمع نانوایی‌ها، آنها را به صورت جداگانه و موردی پلمب کردیم بیان کرد: ما پلمب نانوایی‌های متخلف را ادامه می‌دهیم، چرا که بعضی از این نانوایی‌ها اصلاح نمی‌شوند و همچنان تخلف می‌کنند./

برچسب‌ها قم گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار قم گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار نانوایی ها تخم مرغ هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود