Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحول در نظام مدیریتی کشور اکنون در رده‌های مختلف وزارتخانه‌ها نیز مشاهده می‌شود که با رویکرد دولت برای رفع مشکلات مردم تحقق می‌یابد. انتصاب حسین عامریان فرزند بزرگوار شهید از سوی وزیر رفاه به عنوان سرپرست موسسه حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نیز از همین جنس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با آغاز به کار دولت سیزدهم، ساختار اجرایی کشور نیز پوست اندازی کرد و مدیریت آبگوشتیِ ما نمی‌توانیم به مدیریت جهادی ما می‌توانیم تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتصابات دولت دکتر رئیسی علی رغم همه فضاسازی‌های رسانه‌ای می‌توان یک موضوع را مشاهده کرد و آن دادن فرصت به جوانان متخصص، با تجربه و دلسوز انقلاب و نظام است که به دور از باندبازی‌های سیاسی و برای مردم ردای خدمت بر تن می‌کنند.

تحول در نظام مدیریتی کشور اکنون در رده‌های مختلف وزارتخانه‌ها نیز مشاهده می‌شود که با رویکرد دولت برای رفع مشکلات مردم تحقق می‌یابد. انتصاب حسین عامریان فرزند بزرگوار شهید از سوی وزیر رفاه به عنوان سرپرست موسسه حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نیز از همین جنس است. او که در مرحله دفاع از رساله دکترای خویش در مقطع دکترای حقوق می‌باشد پیش از این مدیریت مجموعه‌ها و هلدینگ‌های مختلف در حوزه‌های سرمایه گذاری از جمله مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره هلدینگ سرمایه گذاری سعدی را بر عهده داشته است. فعالیت‌های گذشته او تبحر لازم برای بارورسازی سرمایه‌های شرکت‌ها را ایجاده کرده به گونه‌ای که وی به عنوان یکی از مدیران و صاحب نظران حوزه بازار سرمایه، بازرگانی و سرمایه گذاری در کشور شناخته می‌شود. این موضوع یعنی انتصاب فردی متعهد و با دانشِ سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، همان چیزی است که این صندوق به آن احتیاج دارد. در فعالیت‌های اقتصادی آخرین و مهم‌ترین مرحله توانمندسازی و فرآوری بازار سرمایه است که در نهایت می‌تواند سودهی و رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد. صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد یکی از هلدینگ‌های مهم کشور است که توانایی مدیریت آن از افرادی با توانایی‌ها و تجارب هلدینگ داری برمی آید. تمرکز بر سودرسانی و سودسازی مضاعف و سودآوری شرکت‌ها در فضایی شفاف و سالم مطابق با سیاست‌های دولت سیزدهم از جمله مواردی است که با سابقه حسین عامریان امید به تحول در این صندوق را بیشتر می‌کند. همچنین تجربه کاری وی در فضای بین المللی در سطح منطقه و در کشور‌هایی مانند عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و … این فرصت را برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف در دوران جدید صندوق فولاد فراهم کرده است. از سویی دیگر وی از خانواده معزز شهدا می‌باشد به طوری که مادر محترم ایشان همسر و فرزند شهید است و روحیه انقلابی وی باعث شده که به دلیل دست رد زدن به افرادی که خواهان امتیاز از او بودند فضاسازی‌ها و سم پاشی‌هایی علیه وی صورت بپذیرد.

مشکلات این روز‌های صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد که مسائلی را برای بازنشسته‌های این صنعت به وجود آورده فعالیت در این صندوق را حساس و خطیر نموده است. مطالباتی، چون برخورداری بازنشستگان فولاد از مستمری بالاتر از خط فقر و درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق؛ موضوعات جدی هستند که مدیریت جدید این صندوق باید برنامه‌های دقیقی برای آن داشته باشد.

با انتصاب حسین عامریان به مدیریت صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و مهارت وی در حوزه سرمایه گذاری و بهره مندی از روحیه جهادی امید می‌رود که همسو با سیاست‌های مردمی دولت، این مشکلات نیز مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فولاد وزارت کار دولت رسانه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک