Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@12:19:14 GMT

قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۲۱۶۰

قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی چقدر است؟

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی، مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از توزیع نخستین واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: اولین واکسن آنفلوانزای تولید داخل وارد بازار شد.

 مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این واکسن دومین واکسن آنفلوانزای نوترکیب دنیاست و اثربخشی بهتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چند تفاوت علائم کرونای دلتا با آنفلوانزا

محمدی بیان کرد: امیدواریم با استقبال مردم این فرآورده جایگزین نمونه خارجی شود و از سال آینده دیگر نیاز به واردات نداشته باشیم.

 مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا تولید و توزیع شده است و میزان تولید افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت این واکسن حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

مساعد رئیس اداره مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوآنزای ایرانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بیش از ٢ سال است که واکسن آنفلوآنزای ایرانی تولید شده است و سال گذشته مجوز صادر نشد تا مطالعات تکمیل شود و مطالعه را در جمعیت هزار نفره انجام دادند و در نهایت این واکسن مجوز مصرف گرفت و باید توجه داشت که واکسن ایرانی در مطالعه کارآزمایی بالینی با نمونه خارجی مقایسه شد و پس از قطعیت ایمنی و اثربخشی در مقایسه با نمونه خارجی تاییدیه برای خارج کشور را صادر کردیم.

ببینید: فیلم/ قیمت واکسن ایرانی آنفلوانزا چقدر است؟

وی بیان کرد: باید دانست تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به کرونا ندارد، اما در افراد بالای ۶۵ سال و بیماران تنفسی و خانم‌های باردار و جمعیتی که مرکز کنترل واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده است واکسن آنفلوآنزا میزان ابتلا و بستری را کاهش داده است. 

گفتنی است؛ واکسن آنفلوانزای ایرانی به قیمت  ۲۱۳ هزار تومان در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان واکسن آنفلوانزا واکسن ایرانی سلامت سازمان غذا و دارو واکسن آنفلوانزای واکسن آنفلوانزا اداره دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟