Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،   افشین نادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  فیروزآباد گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حین انجام عملیات گشت و مراقبت در عرصه‌های جنگلی چهار باب کوره زغالی غیر مجاز را در حوالی روستای سمنگان منطقه کوهمره سرخی شهرستان فیروزآباد کشف و امحاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: متخلفان به طور شبانه با قطع درختان جنگلی بنه و بلوط و انتقال آن به كوره های زغالی موجب تخریب جنگل ها شده بودند که به دام افتادند.

نادری ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: بر اساس مواد ۴۹ و 42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و مصوبات قانونی دیگر، هرگونه تخریب در اراضی ملی به ویژه ساخت کوره، تهیه چوب، هیزم، زغال جنگلی، بریدن و ریشه‌کن کردن درختان، نهال‌ها و دیگر توده‌های جنگلی در اراضی ملی ممنوع بوده و متخلف علاوه بر پرداخت جریمه به حبس تادیبی تا شش ماه محکوم می شود.

اخذ  تعهدنامه کتبی از مرتع داران سرچهان

به منظورحفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها ۸۰۰ تعهد نامه از مرتعداران و صاحبان پروانه چرای دام شهرستان سرچهان اخذ شد.

کیومرث احمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان با اشاره به افزایش مشارکت های مردمی و حفاظت بهتر از عرصه های منابع طبیعی گفت: براساس مفاد تعهد نامه اخذ شده مرتعداران در زمان تعیین شده در مراتع ییلاقی سرچهان موظف به حفاظت از مراتع و در فصل قشلاق نیز موظف به بکارگیری قرقبان برای گشت و حفاظت در مراتع هستند.

او بیان کرد:مرتعداران و صاحبان پروانه چرا به استناد بند ۳۸و ۳۹ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع مکلف به شرکت در عملیات اطفا حریق هستند و درصورت مشارکت نکردن و سهل انگاری در این امر علاوه بر ابطال پروانه چرا  برابر قوانین و مقررات با آن ها رفتار می شود.

احمدی از طبیعت دوستان و مرتعداران درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را به شماره تلفن رایگان و شبانه روزی  ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 بازپس گیری اراضی در خفر

شش هکتار از اراضی ملی شهرستان خفر از دست متصرفان آزاد و به نمایندگی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

 کوروش فرشید رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خفر با اشاره به بررسی مشکلات اجرایی در خصوص تحویل و تحول اراضی ملی مبنی بر انتقال اسناد مالکیت اراضی ملی در خارج از حریم شهر و راهکارهایی ارائه شده، گفت: تسریع در تحویل و تحول این اراضی تاثیر بسزایی در افزایش و حفظ و حراست از اراضی ملی دارد.

او بیان کرد: تفاهم نامه صیانت از انفال را مد نظر قرار داده است و از دست اندازی ها به سرمایه های ملی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کوره زغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت