Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکانی که خرو پف می‌کنند بیشتر دچار مشکلات رفتاری از جمله عدم تمرکز ، بیش‌فعالی و مشکلات یادگیری در مدرسه هستند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، محققان با انجام اسکن مغزی از 10 هزار بچه 9 تا 10 ساله اعلام کردند که کودکانی که خر و پف می کنند دارای ماده خاکستری نازک تری در اطراف لوب های پیشانی هستند که اغلب سبب می شود تا دچار مشکلات رفتاری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این دو قسمت از مغز در لوب های پیشانی مناطقی برای کنترل فشار و استدلال در مغز هستند آنها بر این باورند که میزان ماده خاکستری در این دو قسمت  در این شرایط به حد کافی توسعه نیافته و در نتیجه فرد را با مشکلات رفتاری روبرو خواهد کرد.

ADHD  چیست؟
شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است که به اختلال کم توجهی شناخته شده است.در این حالت فرد توانایی دقت و تمرکز نداشته و یاد گیری کندی خواهد داشت. دراین حالت علائم به طور معمول در سنین پایین ظاهر می شوند و با رشد کودک بیشتر به چشم می آیند. این موارد می تواند شامل تمرکز ضعیف ، حرکت بیش از حد یا صحبت کردن و تکان خوردن مداوم باشد.
بیشتر موارد بین شش تا 12 سال تشخیص داده می شود. بزرگسالان نیز می توانند این حالت را داشته باشند، اما تحقیقات کمتری در این مورد انجام شده است. علت دقیق ADHD مشخص نیست اما تصور می شود که شامل جهش های ژنتیکی باشد که بر عملکرد و ساختار مغز فرد تأثیر می گذارد.

خرو پف
در این حالت خر و پف باعث ایجاد اختلال در تنفس و کاهش میزان اکسیژن و فطع الگوی خواب خواهد شد. دکتر "امل ایسایا" از دانشگاه مریلند آمریکا در این باره می گوید: این بزرگترین مطالعه در نوع خود است که جزئیات ارتباط بین خروپف و ناهنجاری های مغزی را بیان می کند.این تغییرات مغزی مشابه آنچه در کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی و بیش فعالی مشاهده می کنید ، است."کودکان کنترل شناختی خود را از دست می دهند که علاوه بر این با رفتارهای اختلال آمیز و عدم تمرکز همراه هستند."

اعتقاد بر این است که از هر ده کودک آمریکایی ، یکی از آنها به نوعی از اختلال خواب رنج می برد ، که بسیاری از این موارد با ADHD به درستی تشخیص داده نمی شوند.

دکتر "آیسایا "به والدین نگران توصیه می کند: "اگر کودکی دارید که بیش از دو بار در هفته خروپف می کند ، این کودک باید ارزیابی شود. ما اکنون شواهد ساختاری قوی از تصویربرداری مغز برای تقویت اهمیت تشخیص و درمان بی نظمی تنفس در کودکان داریم.در صورت وجود چنین شرایطی با تشخیص زود هنگام ، می توان کودکان را برای معالجه ارجاع داد  تابا برداشتن لوزه ها اولین اقدامات برای رفع خر و پف اقدام کرد تا سطح اکسیژن کافی به مغز هنگام خواب کودک فراهم شود. تاکنون علت دقیق ADHD مشخص نیست اما می تواند به ژنتیک فردی مرتبط باشد و بر ساختار عملکرد مغز تاثیر گذار باشد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشکلات رفتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی شمس گفت: عصر امروز در اهواز شاهد وقوع ۳۰ میلیمتر بارندگی در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و وزش شدید باد بودیم و بیشتر آبگرفتگی‌های سطح شهر توسط پمپ‌های برقی در حال جمع‌آوری است، اما به علت قطع برق، دچار اختلال شده‌ایم و سرعت کار کند شده است.   وی با بیان اینکه این شرایط در همه مناطق اهواز حاکم شده و آبگرفتگی خاصی در سطح شهر ایجاد شده است، افزود: با همکاری اداره برق در حال راه‌اندازی تعدادی پمپ هستیم تا در اولین فرصت، شهر با شرایط عادی در اختیار مردم قرار گیرد.   شمس ادامه داد: آب وارد حیاط  برخی منازل شده است، اما تاکنون اطلاعات کامل و جامعی در خصوص میزان ورود آب به منازل نداریم، همچنین در چند خیابان درختان شکسته‌اند و همکاران در حال آزادسازی خیابان‌ها هستند، یکی دو خودرو نیز در مجاورت دیوار‌هایی که تخریب شده‌اند، آسیب جزئی دیده‌اند.   معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: در این شرایط توصیه می‌شود مردم عبور و مرور خود را کاهش دهند تا همکاران ما هر چه سریعتر آب را تخلیه کنند و اتفاق خاصی برای خودروهایشان رخ ندهد.  

دیگر خبرها

  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها