Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، محمود واعظی در واکنش به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا با رد روح حاکم بر گزارش این کمیسیون اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، به پیشنهاد شواریعالی امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری، ستاد فراقوه‌ای مبارزه با کرونا متشکل از قوای سه گانه و نهادهای نظامی و امنیتی کشور تشکیل و باز به تصویب شورای عالی امنیت ملی و تایید رهبر انقلاب اسلامی، مصوبات این شورا همسنگ مصوبات شورای عالی امنیت ملی قلمداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

حانی تصمیم گرفته چند ماه سکوت کند / راه‌اندازی حوزه علمیه در قم دروغ است

این عضو سابق ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بنابراین تمام سیاست‌گذاری‌ها در زمینه کرونا در کشور به هیچ عنوان قابل انتساب به شخص رئیس‌جمهور سابق نیست و این سیاست‌گذاری‌ها کارنامه همه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به شمار می‌آید.

واعظی در عین حال فرایند تصمیم‌سازی در ستاد ملی کرونا را نظر اکثریت  دانست و تاکید کرد: مبنای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیشنهادات دستگاه‌های مختلف دخیل در امر کرونا و سازوکار تصمیم‌سازی در آن همواره بر اساس تصویب اکثریت  بوده است. این یعنی تصویب یک مصوبه در ستاد به معنای موافقت همه اعضا بوده و به همین دلیل انتساب برخی تصمیمات به شخص دکتر روحانی یا وزیر بهداشت یا هر فرد دیگری در ساختار ستاد ملی مبارزه با کرونا صحیح نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق، در خصوص انتساب برخی مصوبات خاص ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس‌جمهور سابق نیز ، عنوان کرد: اساساً فرایند تصمیم‌سازی در حوزه کرونا،‌ چندلایه‌ای و تابع سازوکارهای روشنی بوده است. مصوبات مربوط به مدیریت کرونا در ابتدا در کمیته‌های تخصصی، پس از آن هم به ترتیب در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و جلسه روسای کمیته‌های تخصصی و نهایتا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار می‌گرفت و در صورت عبور از هر چهار مرحله، مصوب تلقی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شد.

وی افزود: بنابراین ادعای تصمیم‌گیری شخصی رئیس‌جمهور یا هر مرجع یا نهاد دیگری در این زمینه به کلی عاری از صحت است.

گفتنی است؛ چندی پیش یک منبع آگاه نزدیک به حسن روحانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: این روزها خیلی شایعه پراکنی درباره آقای روحانی می‌شود ولی خب صحت ندارد.

وی تصریح کرد: روحانی فعلا تا چند ماه بنا ندارد که صحبتی کند و به شایعات یا تخریب‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117246 برچسب‌ها محمود واعظی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمود واعظی ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • شگفتی در فوتبال عربستان؛ تصمیم جنجالی الهلال
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود