Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لبنان به گزارش روزنامه سعودی "عکاظ" مبنی بر اینکه وی اظهاراتی را ایراد کرده و تلاش داشته آنها را از رسانه‌ها مخفی نگه دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش روزنامه "عکاظ" خاطرنشان کرد: در توضیح آنچه برخی رسانه‌ها درخصوص وجود فایل‌های صوتی از دیدار مطبوعاتی منتشر کرده‌اند که زمان آن به پیش از بحران کنونی یعنی ظهر پنج‌شنبه ۲۸ گذشته اکتبر ۲۰۲۱ مربوط می‌شود، تأکید می‌کنم که هدف از این گفت‌وگو، باز کردن درِ رایزنی و زدودن ابهامات به خاطر اصلاح و بهبود روابط با عربستان و بازگرداندن آن به روال عادی بوده است و این همان هدفی است که من به خاطر آن تلاش می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: امید داشتم روزنامه عکاظ به جای نشر اطلاعات پراکنده و غلط که آتش را دامن می‌زند در حل این بحران به ما کمک کند.

وزیر خارجه لبنان همچنین گفت: من توضیحات مفصلی درمورد این موضوع ارائه خواهم کرد و امیدوارم تمامی رسانه‌ها به عنوان وسیله‌ای برای نزدیکی و همگرایی، به لبنان برای پر کردن شکاف کمک کنند و مشارکت سازنده‌ای بین ما و برادران عرب وجود داشته باشد.

پیشتر روزنامه عربستانی "عکاظ" ادعا کرد: به دنبال بحران دیپلماتیک اخیر بین لبنان و عربستان، عکاظ از منابع ویژه خود به اظهارات وزیر خارجه لبنان در جمع شماری از اهالی رسانه‌ها دست یافته که وی سعی داشته این اظهارات را مخفی کند و منتشر نشود.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، دفتر وزیر خارجه لبنان نیز به دنبال ممانعت از انتشار این اظهارات بوده و از خبرنگاران حاضر در آن نشست خواهش کرده تا این اظهارات را نشر ندهند.

این روزنامه سعودی همچنین نوشت: اظهارات وزیر خارجه لبنان در جریان آن نشست نشان دهنده، کینه وی نسبت به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج (فارس)، انسجام و هماهنگی عبدالله بو حبیب با تبلیغات مغرضانه نیروهای حزب الله و حامیانش در تهران، تناقض در گفته‌های وی، تلاش او برای شیطانی جلوه دادن کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و همچنین کاهش اهمیت آنها است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه لبنان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس

در حالی که فشار مقامات غربی به مقاومت فلسطین برای پذیرش آتش بس ادامه دارد، یک رسانه اسرائیلی جزئیات جدیدی از درخواست این رژیم برای آزادی اسرای خود منتشر کرد.

 شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که این رژیم تعداد «گروگان‌هایی را که خواستار آزادی در مرحله اول توافق گروگان‌ها با حماس است، به ۳۳ کاهش داده است».

این خبر در شرایطی منتشر شد که پیش از این، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خبری اختصاصی گزارش داده بود تل‌آویو در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس، خواستار آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی است.


بنا بر گزارش کان نیوز، یک مقام رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود گفت که به دلیل این اعتقاد که برخی از این اسرا شاید زنده نباشند، تل آویو تعداد درخواستی خود را به ۳۳ نفر کاهش داده است.

طی روز‌های اخیر، رسانه‌های غربی از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس خبر دادند و وزیران خارجه آمریکا و انگلیس هم سخنانی در این باره گفته‌اند، اما حماس این خبر‌ها را تایید نکرده است.

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در جریان سفر روز گذشته به ریاض، از حماس خواست که تازه‌ترین پیشنهاد آتش بس را بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» خواند.


وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون پیشتر گفت که قرار است در ازای آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بس ۴۰ روزه برقرار شود. وی مدعی شد که «خروج رهبران حماس از غزه، می‌تواند راه را برای یک راه حل سیاسی» برای جنگ غزه هموار کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، امروز مدعی شد که تحولات جدید شامل کاهش تعداد اسرای درخواستی اسرائیل برای آزادی، «امید‌ها را برای نهایی کردن توافق یک هفته‌ای آتش بس در ماه نوامبر زنده کرده است».

به ادعای این رسانه، قرار است در این توافق، حماس ۱۰۵ اسیر اسرائیلی را در برابر ۲۴۰ زندانی فلسطینی آزاد کند.

منبع: فارس

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه