Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شصت‌وششمین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ در حالی امروز  برگزار شد که نمایندگان مردم در بهارستان در قالب تذکرلات شفاهی به بیان دغدغه ها و مطالبات مردم پرداختند.

می‌توان اعتماد مردم به بورس را برگرداند

«مصطفی طاهری» در تذکر شفاهی با بیان اینکه این روزها بورس وضعیت خوبی ندارد، گفت: در حالی که وضعیت سوددهی شرکت‌ها در شرایط مناسبی است، نباید بورس منفی یا قرمز باشد که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته زیان شرکت‌های بورسی برطرف شده و امروز سوددهی خوبی دارند اما به دلیل بی‌اعتمادی که با گذشت زمان برطرف می‌شود شاهد قرمز بودن بورس هستیم. از سوی دیگر اگر سود سهام‌ها برای مردم تشریح شود و سهام در سامانه سجا ارائه شود می‌توان مجدد اعتماد مردم را به بورس برگرداند.

وی تأکید کرد: عدم ثبات اقتصادی از دیگر دلایل قرمز بودن بورس است، باید نگرانی فعالان اقتصادی در زمینه مالیات، گمرک و اصلاح اقتصادی برطرف شود تا بتوانند برای ۱۰ تا ۱۵ سال برنامه‌ریزی داشته باشند.

آلودگی هوای کلانشهرها رو به افزایش است

«مهدی طغیانی» هم در تذکر شفاهی با اشاره به موضوع آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: متاسفانه وضعیت آلودگی هوا در کلان شهرها و به ویژه شهر اصفهان مختص به مقطع و فصل خاصی نیست به طوری که طبق گزارش‌های واصله اصفهان ۶۲ روز هوای ناسالم را تجربه کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون هوای پاک برای تک تک دستگاه ها وظیفه مشخص تعیین کرده است، گفت: در تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک آمده که تمامی واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط باید به صورت برخط اطلاعات زیست محیطی و آلایندگی خود را در سامانه وارد کنند.

وی افزود: براساس گزارش اداره محیط زیست اصفهان فقط ۱۰ درصد واحدهای صنعتی این کار را انجام می دهند و سایر واحدها اطلاعات خود را وارد سامانه نمی کنند. همکاران عزیز ما در قبال سلامت مردم مسئولیم و باید نظارت ویژه ای بر روی اجرای قانون هوای پاک داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: آمارها نشان می دهد سالیانه ۳۰ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا فوت می‌شوند در حالی که آمار کرونا پس از ۲ سال به این حدود رسیده است. وی از رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست درخواست کرد هرچه سریع تر نسبت به این مسئله راهکار عملیاتی ارائه کنند

فهرست ۱۱۷ نماینده مخالف لایحه رتبه‌بندی دروغ است

«مهدی عیسی زاده» هم در تذکر شفاهی با اشاره به فهرست منتشر شده اسامی ۱۱۷ نماینده مخالف لایحه رتبه بندی در در فضای مجازی گفت: این فهرست دروغ در حالی منتشر شده که بسیاری از نمایندگان که در این لیست جا دارند مدافع و موافق رتبه بندی در جلسات علنی و غیرعلنی بوده اند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلسات مکرر مجلس با میرکاظمی و نوبخت روسای فعلی و سابق سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان امور استخدامی کشور و مسوولان آموزش و پرورش برای تدوین لایحه رتبه بندی عنوان کرد: تهیه چنین فهرستی هیچ پایه و اساسی ندارد، چطور می شود ۱۱۷ نفر با لایحه رتبه بندی مخالف باشند اما این لایحه ۲۰۰ رأی موافق در مجلس بیاورد.

وی با نام بردن اسامی برخی نمایندگان که نام آن‌ها در این لیست قرار دارد تمامی آن ها را مدافع رتبه بندی خواند و گفت: حتی نام آقای ساداتی نژاد که در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی است نیز در این لیست آمده است.

درباره شایعه مخالفت روس‌ها برای برداشت گاز از دریای خزر اطلاع‌رسانی شود

«علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات هم در تذکری با استناد به ماده ۲۳۴ مکرر گفت: بر اساس این ماده معاون نظارت مجلس باید هر سه ماه یکبار گزارشی را به صحن ارائه دهد. از سال گذشته تاکنون گزارشی در این رابطه نداده‌اند. معاونت نظارت باید این گزارش ها را قطعی کند و به صحن ارائه دهد تا به جایی برسد.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به شایعات درباره مخالفت روس‌ها برای برداشت گاز از دریای خزر تاکید کرد: باید به شایعات پایان داد. درست است که سفیرمان در روسیه درباره این موضوع، موضع گرفته است، اما واقعیت چیز دیگری است. انتظار این است که وزارت خارجه، وزارت نفت و سایر مسئولان به موقع اطلاع رسانی کنند.

فرهنگیان منتظر اقدام عملی مجلس و دولت هستند

«رحمت اله نوروزی» هم در تذکر شفاهی خود در رابطه با تامین اعتبار طرح رتبه بندی فرهنگیان، گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص به صراحت در مجلس اعلام کرد ۲۵ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ نسبت به این امر اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون آموزش و پرورش با سرپرست اداره می شود، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کار را با هماهنگی دولت پیش ببرند تا بحث رتبه بندی فرهنگیان سبب قوت و پویایی این وزارتخانه شود.

وی ادامه داد: قیمت تصاعدی برق اکثر مردم استان‌ها خصوصا استان مازندران را ناراحت کرده است زیرا برای برخی از آن ها قبض هایی با مبلغ ۲ الی ۴ میلیون تومان صادر شده است و وزیر نیرو باید در صحن علنی نسبت به علت این موضوع و افزایش فشار در این شرایط سخت توضیح دهد.

مسوولان وزارت خارجه درباره همکاری اقتصادی با دولت‌های ساحل دریای خزر گزارش دهند

«محمدرضا دشتی اردکانی» هم در اخطاری با استناد به اصل ۷۸ قانون اساسی گفت: نظام حقوقی دریای خزر یکی از مهمترین مسائل دریای خزر است که پس از فروپاشی شوروی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه خواست تا با دعوت از مسوولان وزارت خارجه، در رابطه با رژیم حقوقی دریای خزر را که لایحه موافقت نامه آن در رابطه با همکاری اقتصادی تجاری بین دولت های ساحلی خزر امروز در مجلس تصویب شد، توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه شود.

«ابراهیم عزیزی»  در تذکر شفاهی با بیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه جوانان است، گفت: اصل ۲۸ قانون اساسی داشتن شغل را حق می‌داند و دولت موظف است امکان اشتغال را ایجاد کند. در این رابطه مجلس ۳۲ هزار میلیارد تومان از تبصره ۱۴ و ۱۸ هزار میلیارد تومان و در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان منبع واقعی ایجاد کرد که با اهرمی که به وجود می‌آید و نزدیک ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است می‌توان نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع اشتغال پیش‌بینی شده و اگر به هر استانی ۲ تا ۴ هزار میلیارد تومان اختصاص یابد ایران آباد و جوانان دلخوش می‌شوند، برای بخش صنعت، کشاورزی، راه و ساختمان، مشاغل خانگی، حوزه دانش‌بنیان و گردشگری منابع دیده شده و می‌طلبد این مهم مورد توجه قرار گیرد.  

شرایط فولاد شهرستان میانه آشفته است

«سید مرتضی حسینی» در تذکری خطاب به وزیر صمت گفت: به رغم گذشت ۲۰ سال از بهره برداری از مجتمع فولاد میانه، همچنان این مجتمع در فاز ۲ متوقف مانده و توسعه نیافته است که این موضوع ناشی از بی برنامگی، ضعف مدیریت و بی توجهی مسئولان مربوطه وزارتخانه است.

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه با وجود مجتمع صنعتی میانه، این شهرستان بالاترین آمار بیکاری را دارد، اظهار کرد: سازمان ایمیدرو مشکلات زیادی را به مجتمع فولاد میانه تحمیل کرده است و عملکرد ایمیدرو باعث عقب افتادگی مزمن فولاد میانه شده است.

 وی گفت: تاکنون نیز جز وعده های توخالی و حرف های تکراری و گفتار درمانی چیز دیگری از مسوولان ندیده ایم که در صورت ادامه آن قانونی عمل خواهیم کرد.

اینترنت حداقل خواسته مردم سیستان و بلوچستان است

«عبدالناصر درخشان»   در تذکری گفت: شایسته است مجلس طرحی ارائه کند تا بعد از اتمام دوره نمایندگی شاهد جذب ۶۰ نماینده ادوار در وزارت نفت و سازمان‌های دیگر نباشیم. در این طرح باید مسیر خدمت شایسته و کارآمد نماینده فراهم شود تا نگران آینده نباشند، طرحی که روح آن رفتار نماینده را در مسیر خدمت صادقانه و آزادانه هدایت کند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس خطاب به وزرای نیرو و بهداشت اظهار داشت: شهر پرجمعیت مرزی حوزه انتخابیه بنده همچنان مشکل آب دارد و در حوزه بهداشت و درمان آن از حداقل ها برخوردار نیست. از سوی دیگر وزیر نیرو از شرایط نامناسب مردم اهوران و لاشار برای دسترسی به آب شرب باخبر است اما اقدامی در این زمینه نمی شود.

درخشان ادامه داد: شایسته است مردمانی که در شاخص توسعه دنیای واقعی فاصله معناداری با سایر مناطق دارند حداقل در دنیای اینترنت تا حدودی دسترسی شان مانند سایرین باشد. متاسفانه در اکثر مناطق حوزه انتخابیه مردم مشکل جدی در زمینه دسترسی به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه دارند.

 عوامل حملات مکرر به خط آب شرب یزد شناسایی شود

«محمدصالح جوکار» در تذکر شفاهی خود با انتقاد از حملات مکرر به خط آب شرب حوزه انتخابیه وی گفت: علیرغم نامه‌نگاری‌های مقامات هیچ اقدامی برای تأمین امنیت این خط انجام نشده و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای تأمین امنیت و برخورد با عوامل مخرب وجود ندارد؛ مگر امکان دارد این عوامل شناسایی نشوند، چه کسی متولی است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات و نیروی انتظامی کجا هستند و چه کسی متولی امنیت کشور است؟ چرا برخی نمایندگان مجلس به جای محکوم کردن این حرکت‌های ضد قانونی و امنیتی از آن به نوعی حمایت می‌کنند و موجب آسیب روحی و جسمی و میلیاردها خسارت به مردم می‌شوند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود کمیسیون‌های امنیت ملی یا شوراها با حضور مسئولان مربوطه در این رابطه جلسه‌ای برگزار و تصمیم‌گیری مناسب را داشته باشند تا تأمین امنیت خط آب شرب مردم در آینده تهدید نشود.  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اینترنت وزارت نفت علیرضا سلیمی دریای خزر سازمان برنامه و بودجه مجلس یازدهم کرونا فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اینترنت وزارت نفت مجلس شورای اسلامی اینترنت وزارت نفت علیرضا سلیمی دریای خزر سازمان برنامه و بودجه مجلس یازدهم کرونا فرهنگیان مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد تومان لایحه رتبه بندی تذکر شفاهی تذکر شفاهی نماینده مردم دریای خزر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد