Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@01:01:20 GMT

کانون بیماری‌های دامی در استان بوشهر مهار شد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۳۰۰۸

کانون بیماری‌های دامی در استان بوشهر مهار شد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مهار کانون بیماری دام سنگین در استان خبر داد و گفت: در این راستا واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شد. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اجرا واکسیناسیون جمعیت دام‌های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» اظهار داشت: این بیماری که قبلاً وارد کشور شده بود با توجه به اینکه این ویروس جمعیت دام سنگین را به مخاطره می‌اندازد واکسن آن تهیه شد و به صورت رایگان جمعیت دام سنگین واکسینه می‌‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای این طرح را در راستای پدافند غیرعامل دانست و گفت: در این راستا طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری «لمپی اسکین» در نقاط مختلف استان بوشهر برای جلوگیری از شیوع آن آغاز شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به مهار کانون بیماری دام سنگین استان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری دام سنگین تحت عنوان «لمپی اسکین» عملیات واکسیناسیون آن آغاز شده چراکه شیوع این بیماری می‌تواند تبعات اقتصادی برای دامداران در پی داشته باشد.

جمعیت دام سنگین کشور 13 درصد رشد کرد طرح پلاک‌کوبی دام سنگین در استان سمنان برای کاهش قاچاق اجرایی می‌شود 6000 رأس دام سنگین در مناطق سیل‌زده پلدختر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد

بحرانی، جمعیت دام سنگین استان بوشهر را 40 هزار راس دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این واکسیناسیون 15 هزار راس دام سنگین گاو و گوساله با اولویت نقاط مستعد که تجمع دام‌ها در آن مناطق بیشتر است، علیه بیماری واکسینه می‌شوند.

وی از کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: کانون بیماری دام در استان بوشهر شناسایی و مهار شده است.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت دام سنگین کانون بیماری علیه بیماری استان بوشهر بیماری دام لمپی اسکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل