Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدعلی هاشمی مدیر شرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری گفت: برای کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه‌ای بالغ بر یکصد و ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

او افزود: یکی از مشکلات موجود در صنعت تولید خمیرمایه، بالا بودن بار آلودگی پساب خروجی از خط تولید است که چند راه و تکنیک برای حل این موضوع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انتقال پساب شهرکرد به شهرک صنعتی شماره یک و دو شهرکرد

هاشمی اضافه کرد: یکی از راه‌های کاهش این آلودگی، جداسازی پساب اصلی سیستم تخمیر و تبدیل آن به محصولات با ارزش و کاهش شدید حجم و بار آلودگی پساب باقی مانده و در نتیجه آن کاهش COD خروجی تا حد استاندارد مورد تایید محیط زیست است.

او اظهار داشت: در این روش و طی این فرآیند ماده بسیار ارزشمندی بنام «ویناس» تولید می‌شود که به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد، کاربرد‌های بسیاری در صنایع مختلف مانند تولید خوراک دام، بیوگاز و کود شیمیایی دارد.

هاشمی تصریح کرد: در جهت افزایش ویناس تولیدی و کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه‌ای بالغ بر ١٥٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

او گفت: این سیستم تغلیظ چند مرحله‌ای با ظرفیت تصفیه ٤٠٠ متر مکعب در روز و در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و همکاری با بهترین متخصصین فعال در این حوزه آغاز شده که شامل انواع پیشرفته‌ترین تغلیظ کننده ها، پمپ ها، و تجهیزات مکانیکی و برقی است.

هاشمی بیان کرد: یرای بهره برداری از مجموعه، احداث مخازن بتنی زیر زمینی ذخیره پساب و ویناس، تکمیل ساخت تجهیزات فرآیندی، سازه و استراکچر فلزی، ساخت ساختمان، تکمیل تجهیزات آزمایشگاه و تکمیل سیستم‌های کنترل ابزاردقیق در دستور کار قرار دارد که برخی از آن‌ها به آستانه بهره برداری رسیده و برخی دیگر تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

او ادامه داد: مصرف انرژی بسیار پایین، کاهش بار آلودگی آب کندانس خروجی، اتوماسیون بالا، مصرف مواد شوینده کمتر و بالا بودن درصد ماده خشک خروجی از سیستم از مزایای این طرح است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پساب خروجی طراحی و ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه هفته پیش رو ، بخصوص از اواخر وقت جمعه ، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و مه آلودگی، در غالب نقاط، وزش بادشدید و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه  می شود .

بر اساس هشدار  نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد