Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر سیزده آبان نبود فقط جنبه استبدادستیزی انقلاب اسلامی برجسته می‌شد، اظهار داشت: حرکت به موقع دانشجویان در سیزده آبان که بر اساس شناخت دقیق آنان از آرمان های امام‌ خمینی بود نشان داد انقلاب اسلامی مردم ایران همزمان با "استبداد داخلی و سلطه‌طلبی خارجی" مبارزه می‌کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از دانش آموزان به مناسبت فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، این روز را یادآور ایامی بزرگ و افتخارآفرین در تاریخ مبارزات ملت ایران با استبداد داخلی و استعمار خارجی دانست و گفت: امام راحل به حق حرکت دانشجویان در ۱۳ آبان را انقلاب دوم و در تداوم انقلاب اول نامید و الگو سازی از ایثارگری‌های امثال شهید فهمیده بود که باعث شد امروز افرادی مثل دانش‌آموز ایثارگر علی لندی با الگوگیری از این شهدا جان خود را فدای نجات دیگران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به نکات مطرح شده از سوی دانش‌آموزان در این جلسه درباره متون درسی و توجه به نکات تربیتی گفت : نظام آموزشی کشور باید به دنبال اعتلای روحی دانش‌آموزان باشد تا افرادی برخوردار از احساس مسئولیت تربیت کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار متون درسی، معلمان و کادر آموزشی نیز نقش مؤثری در پرورش نسل آینده دارند و دولت به سهم خود به دنبال ایجاد شرایطی است تا در کنار بهبود شرایط معیشتی معلمان، کیفیت و بازدهی کار و شأن و منزلت آنان نیز ارتقاء یابد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تشکل‌های دانش‌آموزی را مجموعه‌هایی ارزشمند برای جهت‌دهی به نقش‌اجتماعی دانش‌آموزان توصیف و خاطر نشان کرد: تشکل‌هایی مثل سازمان جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و امثال آنها، نقش زیادی در بروز و ظهور توانمندی‌های دانش‌آموزان دارند.

دکتر رئیسی ادامه داد: همچنین مجلس دانش‌آموزی می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی موثر اجتماعی دانش‌آموزان باشد و امیدوارم هر چه سریع‌تر با بهبود شرایط بهداشتی مقدمات تشکیل مجلس دانش‌آموزی فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از دانش‌آموزان درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که همه اقدامات خود را مستند به یک برنامه بالادستی کند. از آنجا که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شکلی دقیق وضعیت فعلی کشور و چشم‌انداز آینده را ترسیم کرده دولت به دنبال آن است که همه اقدامات تحول‌آفرین را به این بیانیه مستند کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه آینده به دست شما دانش‌آموزان رقم می‌خورد، اضافه کرد: یک بررسی سریع از وضعیت عمومی کشور کافی است تا ببینیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری شده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، اما عقب‌ماندگی‌های زیادی نیز وجود دارد که باید جبران شود و این مسئولیت بیش از هر کس بر عهده شما دانش‌آموزان است.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر نقش ویژه آموزش و پرورش در ساختن کشور، تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی نباید صرفاً یک سند مکتوب باقی بماند بلکه باید مستند تحول واقعی آموزش و پرورش و تحول مدارس کشور باشد.

آیت‌الله رئیسی دانش‌آموزان را آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله ی پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با تسلط بر تاریخ درخشان این کشور و حماسه سازی ملت در مقابل بدخواهان، خود را برای ساختن ایران اسلامی اماده کنند.

دکتر رئیسی همچنین با ارزشمند توصیف کردن نرم افزار (اپلیکیشن) آموزشی شاد، اظهار داشت: راه‌اندازی این نرم افزار تجربه گرانقدری است که حتی پس از بازگشایی حضوری مدارس می‌تواند به عنوان مکمل آموزش در مدارس تداوم یابد. نرم افزار شاد از زمانی که راه‌اندازی شده پیشرفت‌های زیادی کرده و اشکالات آن یک به یک برطرف شده و در آینده می‌تواند بستر و شبکه بسیار خوبی برای ارتقاء آموزش باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و هشت تن از دانش آموزان حاضر در این مراسم به نمایندگی از بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص نظام آموزشی و مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه پرداختند.

در این مراسم از کتاب ایرانیوم که ماحصل پویش «ایرانی نو» بود، رونمایی شد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ایام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هدف ایجاد شور انتخاباتی پویش ایرانی نو را در جامعه دانش آموزی طراحی و اجرا کرد. در این پویش سوالات و درخواست‌های دانش آموزان از رئیس جمهور آینده جمع اوری شد که امروز این سوالات در قالب کتاب ایرانی نو تقدیم رئیس جمهور شد.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید فهمیده و شهید طوقانی با اهدای لوح تجلیل شد و دانش آموزان حاضر در این مراسم با رئیس جمهور عکس یادگاری گرفتند./ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری 
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان انقلاب اسلامی نظام آموزشی دانش آموزی رئیس جمهور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی