Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی رسمی از پوئم سمفونیک اروند با حضور مسئولین رسانه ملی و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شاعر پوئم سمفونی اروند و آهنگساز این اثر حماسی در سالن کوثر صداوسیما برگزار شد - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین رونمایی رسمی از پوئم سمفونیک اروند با حضور معاون سیما، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیر دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی، شاعر پوئم سمفونی اروند و آهنگساز این اثر حماسی در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شاه‌آبادی، معاون سیما در این آیین گفت: علت حضورم در این رونمایی ابلاغ پیام ریاست رسانه ملی به تمامی دست‌اندرکاران این اثر فاخر هنری و خداقوت به همه عزیزان است.

وی تأکید کرد: دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی از ظرفیت‌های بالفعل خود در خلق و انتشار پوئم سمفونیک اروند بهره کامل برده و این مایه مباهات رسانه ملی است‌.

مهدی نراقیان، رییس دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی هم گفت: قدم اول ارکستر سمفونیک رسانه ملی با مپوئم سمفونیک سرباز در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شرایط کرونا  برداشته شد و قدم بعدی اجرای ارکستر سمفونیک رسانه ملی اجرای پوئم سمفونیک بهمن و ظهور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دو سالی که به خاطر شرایط کرونا ارکستر سمفونیک صدا و سیما ضبط نداشت، از دو ماه گذشته با حضور اساتید، ضبط پوئم سمفونیک اروند آغاز شد‌.

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر پوئم سمفونیک اروند هم گفت: اروند به عنوان مرکز ثقل و نقطه اتصال، چه در بعد معرفتی، عاشقانه، زهد، تقوا و چه وجه تراژدیک دفاع مقدس، موقعیت خاصی داشت و لازم بود از این منظر با زبان شعر و موسیقی بخشی از عظمت‌های دفاع مقدس به تصویر کشیده شود.

امیرحسین سمیعی، آهنگساز پوئم سمفونیک اروند هم در این مراسم گفت: نگارش این اثر از سال 1396 با بازدید از مناطق جنگی و  اروند آغاز شد. در این پوئم سمفونیک بودجه ساخت تا انتها صفر بوده است که با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، کار  تولید محتوا و تبلیغ انجام و انتشار آن در استودیو آفتاب ادب نهایی شد.

در پایان، ارکستر سمفونیک صداوسیما به اجرای پوئم سمفونیک اروند شامل قطعات کربلای 4، فاو، والفجر 8 و شهدای غواص با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و  بر اساس شعری از مصطفی محدثی خراسانی پرداخت.

این اثر با مشارکت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، منطقه آزاد اروند و مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. پوئم سمفونیک اروند اثری سمفونیک است که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس و نقش اروند در آن دوران در 4 یا 5 موومان به صورت ارکسترال با همراهی گروه کر ساخته شده است. هر کدام از موومان‌ها  با یاد عملیات کربلای 4، فاو، والفجر 8 و شهدای غواص نام‌گذاری و به‌صورت اجرای زنده و آلبوم تولید شده است.

سریال جاسوسی "محرمانه" کلید می‌خورد/ توطئه «شیاطین» در شبکه چهارواکنش کارگردان "زیرخاکی" به توقف سریال‌های تلویزیون/ ای کاش ما را هم تعطیل می‌کردید!سریال «طیب» ساخته شد/ تولید 400 ساعت برنامه برای روز استکبارستیزی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی موسیقی رسانه ملی موسیقی ارکستر سمفونیک دفتر موسیقی رسانه ملی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان از کشف رویشگاه طبیعی سماق در روستای گل زرد بروجرد خبر داد.

علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار رویشگاه طبیعی گیاه دارویی سماق به مساحت حدود ۱ هکتار از اراضی دره بارمالیه روستای گل زرد کشف شد که سال‌ها بدون حمایت انسان‌های منطقه با شرایط سخت محیطی مقاومت کرده تا امروز بیانگر مستعد بودن اراضی دیم این سرزمین جهت کشت این محصول درآمدزا را به ما نشان دهد.  

وی خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشاورزی کشور بهره بردن از دانش کشت محصولات متناسب و همگام با طبیعت، تلفیق دانش بومی با دانش فنی و ایجاد رویکرد جدیدی از تولید است که در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و بایستی در دانشگاه طبیعت، چشمان بصیرت به رموز و اسرار سرزمین منطقه پی ببرد تا توان و پتانسیل منطقه شناسایی شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: نام انگلیسی آن Rhus Coriaria . L از خانواده Anacardiaceae – پسته بومی خاورمیانه است.

بیرانوند ادامه داد: گیاه سماق درختچه‌ای است کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوه‌ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن ترش می‌شود.

وی بیان کرد: این گیاه به‌صورت درختچه یا درخت‌های کوچک و به ارتفاع ۳-۵ متر بوده که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه‌های فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

 عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: برگ سماق به شکل شانه‌ای بوده و از ۵-۷ جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه‌های نامنظم در حاشیه است.  

بیرانوند تصریح کرد: روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر است و در پائیز برگ‌ها سرخ و یا حنایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول در ایران در نقاط استپی سلسله کوه‌های البرز و زاگرس در آذربایجان و خراسان و فارس و دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، در دره‌های کرج و هراز، بین هزار تا هزار و ۷۰۰ متر، در ارتفاعات شیراز تا ۲۳ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و در جنگل‌های ارسباران در ارتفاعات بین ۶۵۰ تا هزار و ۹۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود. ولی در بروجرد تا ارتفاع ۱۸۰۰متر درخت سماق مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!