Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌اصغر شالبافیان در نشست تدوین برنامه همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور فعالین بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی مرتبط با این موضوع در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد؛ گفت: تاکنون اقداماتی به منظور شناخت بازار گردشگری چین صورت گرفته است؛ اما نیاز امروز این است که در گام نخست ضمن آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی کلان، اقدامات اجرایی خرد را متناظر با آن طراحی و در دستور اجرا قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از پژوهش‌های بین‌المللی صورت گرفته می‌تواند در موفقیت توسعه روابط گردشگری ایران و چین مؤثر واقع شود؛ افزود: تاکنون در تحقیقات داخلی صورت گرفته بسیاری از زوایای مربوط به بازار چین شامل رفتارشناسی گردشگران چینی، علایق، سلایق، امکانات و الزامات مورد نیاز میزبانی از آنها، احصا شده است که این بستر اطلاعاتی می‌تواند در کنار پژوهش‌های بین‌المللی صورت گرفته در شفاف شدن نقشه راه پیش رو مؤثر واقع شود.

شالبافیان با اشاره به شرایط حاکم از انتشار ویروس کرونا بر کشورهای هدف گردشگری کشور؛ یادآور شد: اگرچه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته رونق گردشگری چین به طول خواهد انجامید؛ اما نیاز است با تجمیع داده‌های موجود و فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز، تهیه محتوا به منظور عملیاتی شدن تقویت ارتباط مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه نظام اجرایی توسعه ارتباط گردشگری میان ایران و چین باید بر پایه ظرفیت‌های کشور تعریف شود؛ یادآور شد: علیرغم اینکه ارتقای ظرفیت‌های موجود می‌بایست در اولویت قرار گیرد؛ اما نیاز است بر مبنای امکانات موجود و با واقع‌بینی به بازار چین توجه شود.

شالبافیان در ادامه از راه‌اندازی میز توسعه گردشگری چین در معاونت گردشگری خبر داد و افزود: با همسو کردن همه بخش‌های مرتبط از جمله ادارات کل معاونت گردشگری و سایر بخش‌های مرتبط وزارت و بخش خصوصی و نیز تعریف مطالعات کاربردی، تمرکز واحد بر احصای برنامه‌های اجرایی رونق گردشگری ایران و چین صورت خواهد گرفت.

او با تاکید کرد: در پیشبرد برنامه‌های مذکور، اقدامات چه در بخش دولتی و چه خصوصی به صورت انفرادی پاسخگو نخواهد بود و نیاز است در ساختار ماتریسی و در همگرایی و تعامل فرابخشی، به منظور جذب ظرفیت‌های بازار گردشگری چین مؤثر عمل کرد.

کد خبر 5343302 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سند همکاری ایران و چین چین شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا وزارت آموزش و پرورش طرح ترافیک کیفیت هوای تهران میراث فرهنگی مهدی چمران قوه قضاییه تذکرات شورای شهر آبگرفتگی معابر غلامحسین محسنی اژه ای اکسپو دبی معاونت گردشگری گردشگری چین ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت