Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان بوداغی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستاهای تکاب افزود: همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی، آتش‌نشانی و جمع‌آوری پسماند در اختیار دهیاری روستاهای آذربایجان‌غربی قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت عمرانی روستاها از نقطه مطلوب فاصله دارد اما تخصیص و هزینه کرد این اعتبارات موجب آبادانی و تغییر سیما و منظر روستاهای آذربایجان غربی شده، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۷۰ درصد روستاهای استان از امکانات مخابراتی بهره‌مند شوند اما اکنون بیش از ۲هزار و ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تحت پوشش شبکه های ارتباطی و مخابراتی قراردارد که با ۸۸ درصد، جلوتر از هدف‌گذاری برنامه ششم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: علاوه براین ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای این استان در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

بوداغی با بیان اینکه ۲هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده اضافه‌کرد: ۶۰ درصد بودجه‌های دهیاری‌ها باید جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه شود.

وی بیان‌کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی دفتر امور روستایی آذربایجان‌غربی آموزش اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها و آشنا شدن آنان با وظایف و اختیارات است از این‌رو لازم‌است شوراهای روستاها نسبت به تهیه بانک جامع اطلاعاتی روستاها اقدام‌کنند.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با گرامی‌داشت ۱۳ آبان گفت: شورای اسلامی و دهیاران نباید تنها به فکر اجرای طرح‌های عمرانی باشند بلکه باید تولید، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توسعه روستاها و افزایش رفاه روستاییان را در دستورکار خود قراردهند.

امیر ستوده‌فر افزود: توسعه پایدار کشور ارتباط مستقیمی با توسعه روستاها دارد از این رو عمران و آبادانی و رونق اقتصادی مناطق روستایی برای توسعه همه جانبه و پایدار کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه همه جانبه کشور باید توسعه روستاها در اولویت قرارگیرد ادامه‌داد: برای دستیابی به اهداف توسعه روستاها، آموزش و آگاهی از وظایف شوراها و دهیاران و آشنایی آنان با قانون‌ها و دستورالعمل‌ها بسیار مهم‌است.

فرماندار تکاب بیان‌کرد: اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها باید به قانون‌ها و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مالی نیز مسلط باشند و از دخالت در امور یکدیگر جهت جلوگیری از اختلال در انجام وظایف و اقدامات خودداری کنند.

بیش از ۶هزار و ۳۰۰ نفر عضو شورای اسلامی در ۲هزار و ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی هستند که ۵۳ درصد آنان جدید الورود هستند؛ هم اینک هزار و ۹۷۵ واحد دهیاری در روستاهای این استان فعالیت می‌کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده که ۳۷ درصد از جمعیت آن در ۹۳ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی طرح های عمرانی توسعه روستایی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی طرح های عمرانی صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی طرح های عمرانی توسعه روستایی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آذربایجان غربی توسعه روستاها میلیارد ریال شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به کشف مقادیر چشمگیر کالای قاچاق در نوار مرزی استان گفت: مرزداران استان با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، در عملیاتی دقیق و منسجم موفق شدند تعداد چهار هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو  و چندین قلم کالای قاچاق دیگر  به ارزش 17 میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کنند.

سردارمحمد احمدی افزود: مرزداران استان در این عملیات سه نفر متهم را دستگیر و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند و متهمان را پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی