Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

موبایل قاپی که موتورسیکلتش کف خیابان جا ماند

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: دوازدهم تیر ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که براساس اطلاعات پرونده، متهم پس از سرقت گوشی تلفن همراه شاکی با وی درگیر شده و در این حین با تجمع شهروندان وی با به جا گذاشتن موتورسیکلت خود در محل از موقعیت متواری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی صحنه جرم و موتورسیکلت، هویت مالک به اسم «فرزاد» شناسایی و مشخص شد که وی دارای چندین فقره سابقه کیف قاپی است که ماموران پلیس نیز با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

دستخال گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرائم خود مبنی بر ۳۰ فقره گوشی قاپی اعتراف کرد که ارزش اموال به سرقت رفته، ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: متهم برای تکمیل تحقیقات و شناسایی مالباختگان در اختیار پلیس آکاهی، قرار دارد.

خفتگیری از شهروندان به بهانه مسافرکشی

سرهنگ کارآگاه کیانوش ناصری رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: به دنبال افزایش وقوع سرقت بعنف در مناطق غرب تهران تحت عنوان راننده، موضوع در قرارگاه فرعی سرقت در پلیس آگاهی در دست پیگیری قرار گرفت و کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین، علمی و پلیسی موفق شدند یکی از متهمان که سارقی حرفه‌ای بود به نام «سعید» را شناسایی کنند.

وی افزود: با کشف آدرس محل اختفای وی و کنترل آن، ماموران پلیس توانستند در یک عملیات ضربتی علاوه بر سعید، چهار همدست دیگر وی به نام های، «رسول»، «امید»، «اسماعیل» و «فرید» را نیز دستگیر کنند؛ در بازرسی از محل اختفای آنان، تعدادی چاقو، قمه، شمشیر، دو عدد افشانه فلفلی و یک قبضه سلاح کلت کمری، کشف شد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: متهمان اعتراف کردند که در حوالی شهریار با خودرو‌های پلاک مخدوش خود اقدام به مسافرکشی می‌کردند که پس از طی مسافتی، دیگر سرنشین که همدست راننده بوده، با چاقو یا قمه و مابقی ادوات جرم اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند و پس از سرقت اموال، آنان را در مکانی خلوت رها کرده و متواری می‌شدند.

وی افزود: «سعید» که خود را سرکرده باند معرفی کرد به کارآگاهان گفت، تا کنون ۱۵ فقره سرقت بعنف تحت عنوان راننده داشته و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از شهروندان، سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: با مواجهه حضوری متهمان با شاکیان و مالباختگان، ۱۱ نفر آنان متهمان را بطور صد درصد شناسایی کرده اند، متهمان پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

مسدود شدن تعدادی سرشماره مترصد کلاهبرداری با عنوان دریافت سهمیه سوخت جبرانی

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: پس از اختلال به وجود آمده در سامانه توزیع سوخت، مسئولان کشوری از ارائه سهمیه سوخت جبرانی سخن به میان آورده‌اند که این موضوع همانند سایر موضوعات از قبیل ثبت نام یارانه، سهام عدالت، کد بورسی و ... دستاویز مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان شده است.

وی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات دریافتی مردمی، تعدادی سرشماره که در این حوزه مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدودسازی، اقدام انتظامی و قضائی پلیس فتا بر علیه مرتکبان اینگونه جرایم در حال پی گیری بوده و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت نام «سهمیه سوخت جبرانی» هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی با اشاره به روش کلاهبرداری در این زمینه، گفت: در این روش لینکی به صورت پیامک برای شهروندان ارسال شده و از کاربر درخواست می‌کند برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند و پس از آن افراد به سایت‎های فیشینگ هدایت شده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی پلیس فتا تاکید کرد: پیامک‌هایی که حاوی متن‌های اغوا کننده یا پیشنهاد‌های باورنکردنی هستند معمولاً دارای شماره تلفن برای تماس است؛ یا در آن عنوان می‌شود بعد از ارسال پیامک با شما تماس گرفته می‌شود، در این صورت حتماً شماره‌ای که با شما تماس گرفته است باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی از عموم مردم خواست اخبار مربوط به سهمیه سوخت را تنها از طریق سازمان‌های معتبر پیگیری کنند و توجه داشته باشند این قبیل سایت‌های کلاهبرداری از کاربران اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره حساب، شماره کارت، رمز‌های اول و دوم، تاریخ انقضا و CVV ۲ کارت بانکی را می‌خواهند.

سرهنگ پاشایی بیان کرد: هموطنان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند و در صورتی که به هر علت با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند بلافاصله پلیس فتا را در جریان قرار دهند.

وی افزود: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های جعلی ضمن بی‌توجهی به محتوای پیامک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به منظور رسیدگی سریع‌تر اطلاع دهند.

جعل اسکناس توسط زن و شوهر شیاد

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: پرونده‌ای به همراه یک متهم به اسم «زهره» با دستور مقام قضائی و به اتهام جعل اسکناس به پلیس آگاهی ارجاع شد که در تحقیقات اولیه و با اظهارات ضد و نقیض، متهم سعی در کتمان حقیقت داشت که در بازجوئی‌های تکمیلی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت اسکناس‌ها را از شخصی به اسم «ساغر» که با همدستی شوهرش به نام «نوید» اقدام به جعل اسکناس می‌کرد، گرفته است.

وی افزود: در بازرسی از منزل «زهره»، ۴۰ قطعه تراول چک یکصد هزار تومانی و ۱۲ قطعه تراول ۵۰ هزار تومانی کشف شد، با توجه به اهمیت جعل اسکناس و با دستور مرجع قضائی دستگیری دیگر متهمان پرونده نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه «ساغر» و همسرش «نوید» را شناسایی و دستگیر کردند که در تحقیقات پلیسی هر دو متهم به بزه انتسابی اعتراف کردند.

وی افزود: پرونده به همراه متهمان و برای پیگیری مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد؛ انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی محل جعل اسکناس‌ها، همچنان ادامه دارد.

دستگیری ۷ شرور عربده کش که در باغ مخفی شده بودند

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: شامگاه گذشته ۲ مورد شرارت و عربده کشی توسط چندین شرور در محله بهشتی به این فرماندهی اعلام شد.

وی افزود: تیم‌های مختلفی از این پلیس به محل‌های اعلامی اعزام و مشخص شد متهمان پس از شرارت قبل از حضور ماموران از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان اعضای باند ۷ نفره بوده که با همکاری یکدیگر و با سر و صدا و عربده کشی موجب رعب و وحشت مردم شده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های پلیسی هویت سرکرده این باند و مخفیگاه وی شناسایی و مشخص شد متهم در یک خانه مجردی در باغی مخفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات‌های دیگری نیز سایر اعضای این باند و مخفیگاه آنان شناسایی شد، گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی کلیه اعضای این باند در چند عملیات پلیسی و منسجم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان ۵ قبضه سلاح سرد، کشف شد.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: پلیس با هرگونه بی نظمی با اقتدار برخورد کرده و اجازه عرض اندام به شروران و ناامن کنندگان فضای عمومی جامعه، نخواهد داد.

خرید طلاوجواهر با کارت ملی سرقتی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های منزل و محتویات داخل خودرو موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اطلاعاتی تیم عملیات کلانتری ۱۱۱ هفت چنار مشخص شد متهم با همکاری ۲ نفر از همدستانش پس از سرقت کارت ملی و کارت بانکی از خانه و خودرو‌های شهروندان در جنوب تهران و حتی شهرستان‌های مختلف با هویت مالباختگان و با کارت‌های بانکی سرقتی در بازار امام زاده حسن، طلا خریداری کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان ساوه قرار داشته است ادامه داد: تیم عملیات کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم با رصد‌های دوربین مداربسته هویت سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند و پس از چند ساعت متهم را هنگام ارتکاب جرم در یکی از طلافروشی‌های بازار امام حسن، بازداشت کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار با مشاهده شواهد و مستندات موجود به جرم خود مبنی بر ده فقره سرقت محتویات داخل خودرو و منزل از شهروندان با همدستی دو نفر اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه سارق ۲۰ ساله و دارای سابقه کیفری و ساکن مهر شهر بوده است تاکید کرد: پرونده متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی دیگر سارقان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی معرفی شد.

بیشتر بخوانید

جیب بری از مسافران بی آرتی‌های انقلاب تا فردوسی/ دستگیری موبایل قاپان شمال تهران پس از تیراندازی پلیس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت منزل خفت گیری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تهران بزرگ اظهار سهمیه سوخت جبرانی جعل اسکناس پلیس فتا مشخص شد سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد

ظهر یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه امسال، صدای مشاجره شدید زن و مردی در یکی از خیابان‌های محله گاندی، سکوت ظهرگاهی را در هم شکست و دقایقی بعد وقوع یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد زنی ۳۷ ساله مواجه شدند که از ناحیه شکم، گردن و کمر هدف ۲۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مردی که با مقتوله در ارتباط بوده در جریان مشاجره‌های شدید لفظی، دست به این جنایت هولناک در خیابان زده است.

تحقیقات ابتدایی از شاهدان عینی حادثه حکایت از آن داشت؛ این ۲ نفر که با هم آشنا بودند، چند دقیقه‌ای به‌دلایلی نامشخص با یکدیگر مشاجره شدیدی داشتند و آن مرد به‌صورت ناگهانی با چاقویی که همراه داشته با ضربات بی‌رحمانه مرتکب قتل شده است و درحالی که گوشی مقتوله در دستانش بوده قبل از رسیدن پلیس از صحنه جرم گریخته است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم، ابتدا مخفیگاه قاتل را شناسایی و سپس با دستور قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی گسترده متوجه شدند متهم شبانه تهران را به‌مقصد یکی از شهر‌های شمالی کشور ترک کرده است و احتمالاً قصد دارد برای همیشه از ایران خارج شود.

تحقیقات جنایی همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم مخفیگاه متهم را در یکی از روستا‌های گرگان ردیابی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را با یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و ماجرای جنایت را این‌طور توضیح داد: از چندی قبل آن زن قصد داشت رابطه عاشقانه ما را به پایان برساند که به‌خاطر همین موضوع خیلی عصبانی شدم و با او در حوالی خیابان گاندی قرار ملاقات گذاشتم.

مرد جنایتکار ادامه داد: هنگامی که زن را در خیابان دیدم سر همین مسئله با یکدیگر مشاجره کردیم که ناگهان من کنترل خود را از دست دادم و با چاقویی که در جیب داشتم او را با ضربات متعدد به قتل رساندم و به‌سمت خانه یکی از آشناهایم به گرگان رفتم، اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدم.

به گزارش تسنیم، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری شرور تیرانداز محله بی‌سیم تهران 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب