Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز جلسه مهمی بین روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با مدیران لیگ برتری برگزار شد.
به گزارش آریا، امروز برای حل مشکل تبلیغات محیطی جلسه مهمی بین روسای فدارسیون فوتبال برگزار شد. در این بین ابتدا باشگاه استقلال خواهان در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی خود شد و بعد از آن برخی باشگاه های دیگر هم همین خواسته را به سازمان لیگ برتر ارائه دادند اما سازمان لیگ همان طور که پیش بینی می شد برخی باشگاه ها را به عنوان حامی پشت سر خود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه امروز شهاب الدین عزیزی خادم اعلام کرد این موضوع در حیطه اختیاراتش نیست و هر تصمیمی در این باره گرفته شود او هم می پذیرد اما حیدر بهاروند، حضور تیم های کم هوادار و البته ضعیف لیگ برتر را بهانه کرد و مدعی شد در این شرایط  آنها ضرر می کنند. در این جلسه مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد می تواند اسپانسری را به سازمان لیگ معرفی کند که  150 میلیارد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهد.
همچنین او گفت به باشگاه های ضعیف تر لیگ برتر 8 میلیارد پول می رسد که نیمی از آن بابت دو بازی آنها برابر استقلال و پرسپولیس است. این در شرایطی است که به گفته حاضران در جلسه میانگین درآمد باشگاه های کم هوادار در سال های گذشته حدود 3 میلیارد تومان بوده است که نیمی از آن خرج جرایم آنها شده است.
گفتنی است 20 درصد از تبلیغات محیطی سهم سازمان لیگ است که آجورلو مدعی شده بابت آن اسپانسر مورد نظر حاضر است 60 میلیارد پرداخت کند. گفتنی است این عدد حدود 5 برابر بیشتر از درآمدهای سازمان لیگ از تبلیغات در سال های اخیر بوده است. در نهایت جمع بندی این جلسه به این صورت بود که مصطفی آجورلو و مجید صدری به کمیته چابک سازی سازمان لیگ اضافه شوند تا به تسریع روند اعطای تبلیغات محیطی به باشگاه ها کمک کنند.
گفتنی است درآمد سازمان لیگ از تبلیغات در سال 90 تا 93، فقط 44 میلیارد تومان بوده است که سازمان لیگ تقریبا تمام این مبلغ را دریافت کرده است، در فصل 93-94 این مبلغ 60 میلیارد بوده است که 40 میلیارد آن پرداخت شده است، در سال 94-95 مبلغ تبلیغات محیطی 100 میلیارد بوده است که شرکت مربوطه 50 میلیارد آن را پرداخت کرد، در سال 95-96 قرارداد سازمان لیگ 50 میلیارد بوده است که چیزی حدود 20 تا 30 میلیارد دریافت شده است، در سال 96-97 مبلغ قرارداد 65 میلیارد بوده است که سازمان لیگ 30 تا 40 میلیارد دریافت کرده است، در سال 98-99 سازمان لیگ با اسپانسر خود قرارداد 130 میلیاردی داشته که 105 میلیارد آن پرداخت شده اشت، در سال 99-1400 قرارداد سازمان لیگ 100 میلیارد بوده است که 80 میلیارد آن دریافت شده است و برای فصل جدید این مبلغ 180 میلیارد تومان عنوان شده است.
پرداخت 8 میلیارد تومان به طور سالیانه به باشگاه‌های لیگ برتری که با آجورلو همراهی کنند، مساله ای قابل تامل محسوب می‌شود. سازمان لیگ فوتبال بابت فصل گذشته قراردادی با یک شرکت داشت و در نهایت به طور میانگین بین 2.5 تا 5 میلیارد تومان بابت سهم تبلیغات محیطی به هر باشگاه پرداخت کرده است. این در شرایطی است که اکثر باشگاه ها بین 2.5 تا 3.5 میلیارد تومان سهم شان شده که نزدیک به نیمی از این پول هم بابت عضویت در سازمان لیگ و ایفمارک و... کسر شده و مابقی به حساب باشگاه‌ها واریز شده است. در این شرایط مدیرعامل استقلال ادعا کرده که هر باشگاهی با او همراه شود،‌ بابت کل فصل مبلغ 8 میلیارد تومان پرداخت می‌کند. مبلغی که تقریبا بیش از دو برابر عایدی فصل گذشته باشگاه های متوسط می‌شود.
آجورلو اما این پول را چگونه پرداخت خواهد کرد؟ مدیرعامل استقلال مدعی است که برای هر بازی 10 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت؛ او به مدیران باشگاه ها پیشنهاد داده برای بازی خانگی آنها با استقلال دو میلیارد تومان، برای بازی خانگی شان با پرسپولیس دو میلیارد تومان و برای 13 مسابقه خانگی دیگر جمعا 4 میلیارد تومان از تبلیغات محیطی به آنها پرداخت می‌کند و مابقی مبلغ هرچقدر که شد در اختیار باشگاه استقلال و کارگزارش باشد. به عبارت بهتر هر باشگاهی این پیشنهاد را بپذیرد دیگر حقی مبنی بر تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود نخواهد داشت و با دریافت سالیانه 8 میلیارد تومان کل تبلیغات را به استقلال واگذار می‌کند.
پیشنهاد مدیرعامل استقلال یک ادعای بزرگ در فوتبالی که مشکلات اقتصادی زیادی دارد، محسوب می‌شود. در جلسه امروز نیز تعدادی از مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و نمایندگان آنها با پیشنهاد آجورلو مخالفت و اعلام کردند حاضر نیستند کل تبلیغات را به آجورلو و شرکتی که او معرفی می‌کند واگذار کنند. اگرچه چند باشگاه موافق طرح آجورلو هستند و از آن استقبال کرده‌اند، اما بسیاری از باشگاه ها هنوز حاضر به پذیرش این موضوع که تبلیغات از کانال شرکتی غیر از سازمان لیگ انجام شود، نیستند.دربین این افراد مجید صدری سرپرست پرسپولیس موضع مشخصی دارد . 
ادعای این کارگزار مبنی بر در آمدزایی 150 میلیاردی فقط از 15 بازی خانگی استقلال در لیگ ادعای بزرگی محسوب می‌شود و شاید به همین خاطر است که خیلی از مدیران باشگاه ها و سازمان لیگ نگران آینده این موضوع هستند و حاضر نیستند همکاری شان را شروع کنند.امروز محمدرضا ساکت هم ضمن استقبال از ایده‌های جدید کتاب سبز سازمان لیگ و قوانین جاری را بعنوان مرجع معرفی کرد.
خروجی حلسه امروز تشکیل یک کارگروه برای بررسی موضوع در تعطیلات لیگ بود درحالیکه مدیران به دودسته تقسیم شده‌اند.آنهایی که اعتماد کافی به این طرح ندارند (در جلسه امروز ساکت، نصیرزاده و فلاح ) و آنهایی که بااشاره به دریافتی ناچیز سالهای قبل،پیشنهاد آجورلو را یک فرصت برای درآمدزایی بیشتر می‌دانند. البته داستان پرسپولیس هم مشخص است؛آنها به دنبال کشف قیمت حقیقی تبلیغات لیگ اند. چیزی که نه سازمان لیگ آن را اعلام می‌کند و نه ارقام نجومی می‌تواند جای خالی واقعگرایی را در آن پرکند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آجورلو سازمان لیگ میلیارد بوده باشگاه استقلال میلیارد تومان تبلیغات محیطی میلیارد آن سازمان لیگ باشگاه ها 5 میلیارد 8 میلیارد لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش قدس آنلاین رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اولین واکنش عبدالله ویسی به جریمه ۲ میلیاردی سازمان لیگ
  • سرمربی لیگ برتری جریمه میلیاردی شد
  • واکنش عبدالله ویسی به جریمه 2 میلیاردی سازمان لیگ
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی