Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری با بیان این که نظام آموزشی کشور باید به دنبال اعتلای روحی دانش‌آموزان باشد، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی مجموعه‌هایی ارزشمند برای جهت‌دهی به نقش‌آفرینی‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروزر در دیدار جمعی از دانش‌آموزان به مناسبت فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، این روز را یادآور ایامی بزرگ و افتخارآفرین در تاریخ مبارزات ملت ایران با استبداد داخلی و استعمار خارجی دانست و گفت: امام راحل به حق حرکت دانشجویان در ۱۳ آبان را انقلاب دوم و در تداوم انقلاب اول نامید و الگوسازی از ایثارگری‌های امثال شهید فهمیده بود که باعث شد امروز افرادی مثل دانش‌آموز ایثارگر علی لندی با الگوگیری از این شهدا جان خود را فدای نجات دیگران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر سیزده آبان نبود، فقط جنبه استبدادستیزی انقلاب اسلامی برجسته می‌شد، اظهار داشت: حرکت به موقع دانشجویان در سیزده آبان که بر اساس شناخت دقیق آنان از آرمان های امام‌ خمینی (ره) بود، نشان داد انقلاب اسلامی مردم ایران همزمان با "استبداد داخلی و سلطه‌طلبی خارجی" مبارزه می‌کند.

رییسی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی دانش‌آموزان در این جلسه درباره متون درسی و توجه به نکات تربیتی گفت : نظام آموزشی کشور باید به دنبال اعتلای روحی دانش‌آموزان باشد تا افرادی برخوردار از احساس مسئولیت تربیت کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: در کنار متون درسی، معلمان و کادر آموزشی نیز نقش مؤثری در پرورش نسل آینده دارند و دولت به سهم خود به دنبال ایجاد شرایطی است تا در کنار بهبود شرایط معیشتی معلمان، کیفیت و بازدهی کار و شأن و منزلت آنان نیز ارتقاء یابد.

رییسی در ادامه تشکل‌های دانش‌آموزی را مجموعه‌هایی ارزشمند برای جهت‌دهی به نقش‌اجتماعی دانش‌آموزان توصیف کرد و گفت: تشکل‌هایی مثل سازمان جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و امثال آنها، نقش زیادی در بروز و ظهور توانمندی‌های دانش‌آموزان دارند.

رییس دولت سیزدهم ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی موثر اجتماعی دانش‌آموزان باشد و امیدوارم هر چه سریع‌تر با بهبود شرایط بهداشتی مقدمات تشکیل مجلس دانش‌آموزی فراهم شود.

رییس جمهوری با اشاره به  اظهارات یکی از دانش‌آموزان درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که همه اقدامات خود را مستند به یک برنامه بالادستی کند. از آنجا که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شکلی دقیق وضعیت فعلی کشور و چشم‌انداز آینده را ترسیم کرده، دولت به دنبال آن است که همه اقدامات تحول‌آفرین را به این بیانیه مستند کند.

رییسی با بیان اینکه آینده به دست شما دانش‌آموزان رقم می‌خورد، اضافه کرد: یک بررسی سریع از وضعیت عمومی کشور کافی است تا ببینیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری شده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، اما عقب‌ماندگی‌های زیادی نیز وجود دارد که باید جبران شود و این مسئولیت بیش از هر کس بر عهده دانش‌آموزان است.

رییس جمهوری با تأکید بر نقش ویژه آموزش و پرورش در ساختن کشور تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی نباید صرفاً یک سند مکتوب باقی بماند بلکه باید مستند تحول واقعی آموزش و پرورش و تحول مدارس کشور باشد.

رییسی دانش‌آموزان را آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با تسلط بر تاریخ درخشان این کشور و حماسه سازی ملت در مقابل بدخواهان، خود را برای ساختن ایران اسلامی اماده کنند.

رییس دولت سیزدهم  در ادامه با ارزشمند توصیف کردن نرم افزار (اپلیکیشن) آموزشی شاد، اظهار داشت: راه‌اندازی این نرم افزار تجربه گرانقدری است که حتی پس از بازگشایی حضوری مدارس می‌تواند به عنوان مکمل آموزش در مدارس تداوم یابد. نرم افزار شاد از زمانی که راه‌اندازی شده پیشرفت‌های زیادی کرده و اشکالات آن یک به یک برطرف شده و در آینده می‌تواند بستر و شبکه بسیار خوبی برای ارتقاء آموزش باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله رئیسی 13 آبان دانش آموزان انقلاب اسلامی نظام آموزشی رییس جمهوری دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.