Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر مسعود زحمتکش در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز افزود: درست‌تر آن است که مدتی صبر کنیم تا با افزایش تعداد افراد واکسینه شده و رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی و فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم، بازگشایی مدارس با نگرانی و احتمال خطر کمتری انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدارس در مناطق مختلف دارای امکانات متفاوتی هستند، ادامه داد: میزان استقبال از واکسیناسیون طبق آمار در شهرها و استان‌های کشور با هم متفاوت است از این رو بدیهی است که تعیین یک تاریخ مشخص برای بازگشایی مدارس در همه کشور صحیح نیست و باید در این خصوص هوشمندانه‌تر تصمیم‌گیری شود.

نایب رییس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی به فعالیت تعداد قابل توجهی از مدارس غیرانتفاعی در خانه‌های قدیمی با کلاس‌های کوچک و گاه فاقد پنجره اشاره کرد و گفت: زمانی می‌توان به بازگشایی حضوری مدارس فکر کرد که بالای ۸۰ درصد اولیا، دانش‌آموزان، کادر آموزشی و اداری واکسینه شده باشند در حالی که بر اساس آمارهای ارائه شده حدود ۷۶ درصد ایرانیان دُز نخست واکسن را دریافت کرده و درصد زیادی از این افراد به علل مختلف حتی برای دریافت دز دوم مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به احتمال شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا بین دانش‌آموزان افزود: تجمع دانش‌آموزان و دانشجویان، قشری که ممکن است واکسن هم نزده باشد، محیط مناسبی به وجود می‌آورد که ویروس بین آنها بچرخد و همین موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن گونه‌های ژنتیکی جدیدی شود که ممکن است به واکسن نیز مقاوم باشد.

دکتر زحمتکش با اشاره به آغاز واکسیناسیون بالای سه سال در چین، با واکسن سینوفارم ادامه داد: هم اکنون در داخل کشور افراد بالای ۱۲ سال واکسینه می‌شوند اما اگر در ادامه با تصمیم ستاد علمی کرونا واکسیناسیون علیه کرونا برای سنین پایین‌تر نیز توصیه شود، شاید بتوان برای بازگشایی مدارس در مقاطع پایین‌تر با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم گیری کرد.

وی با اشاره به آغاز روند افزایشی بیماران به خصوص در بخش سرپایی که احتمالا حاکی از ورود آهسته به موج ششم شیوع کرونا است، گفت: معمولا بین موج ها، زمانی چهار تا ۶ هفته‌ای وجود داشته است که اگر این فاصله طلایی صرف گسترش سریع واکسیناسیون شود، می‌تواند در کاهش قله موج بعدی نقش اساسی داشته باشد، از این رو تشویق و ترغیب افراد به دریافت کامل واکسن کرونا و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌ها، مدیران شهری و استانی ضروری است.

استان خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه است که بیش از ۵۴ هزار کلاس درس دارد.

این استان دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مشهد سازمان نظام پزشکی بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مشهد مدارس ویروس کرونا مشهد سازمان نظام پزشکی بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال افزایش مبلغ اضافه کار پرستاران در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود محمدزاده شبستری امروز در افتتاحیه هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مسائل صنفی حرفه پرستاری بیان کرد: طی جلسه‌ای که با وزیر بهداشت و اعضای سازمان برنامه و بودجه داشتیم مشکلاتی مانند پایین بودن اضافه‌کار پرستاران را به این سازمان منتقل کرده‌ایم. در حال حاضر اضافه کار پرستاران به طور میانگین در حدود 20 هزار تومان است که مبلغ بسیار پایینی است و ما این مسائل را در سازمان برنامه مطرح کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات حوزه پرستاری ادامه داد: استخدام پرستاران جدید، جایگزینی پرستارانی که بازنشسته می‌شوند و افزایش مبلغ اضافه کار پرستاران را با سازمان امور اداری و استخدامی نیز در میان گذاشتیم و پیرو مسائل مطرح شده در این جلسات، احتمالاً میزان اضافه کار پرستاران در سال جاری افزایش خواهد یافت.

تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت

شبستری گفت: اولین نکته‌ای که درباره مدیریت ما پرستاران وجود دارد این است که باید بدانیم برای چه هدفی وارد این حرفه‌ شده‌ایم. آن‌چه اهمیت دارد این است که خداوند، مردم و کارکنان از عملکردمان رضایت داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا میثاق نامه مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین و وظایف و اهداف هر مدیر مشخص‌شده تا اثرگذاری و بهره‌وری در عملکرد همکاران افزایش بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه حضور میدانی در بیمارستان‌ها و در میان مردم باعث موفقیت ما در عرصه مدیریت می‌شود، گفت: احصای مشکلات از طریق حضور در بین اقشار مختلف مردم و گروه‌های مختلف شغلی در بیمارستان میسر می‌شود. تاثیرگذاری حضور میدانی مدیران بسیار زیاد است و خلاهای موجود بین مدیران پرستاری و همکاران‌شان یا بیماران را پر می‌کند.

مشکل جذب نیروهای کمک پرستاری

در ادامه این مراسم، محمدصادق معلم‌زاده؛ معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز اظهار کرد: حدود 90 درصد کارکنان حوزه پرستاری در بیمارستان‌ها فعالیت دارند؛ البته ما کمبود شدید پرستار را مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر داریم و امیدواریم با استخدام نیروهای جدید بتوانیم این کمبود را مرتفع کنیم.

وی افزود: همچنین در بحث نیروهای کمک پرستاری ما ردیف‌های استخدامی نمی‌توانیم داشته باشیم و بنابراین این نیروها به صورت شرکتی و از محل منابع داخلی دانشگاه‌ها جذب می‌شوند و لذا امیدواریم شرایطی مهیا شود تا بتوانیم این نیروها را در قالب دیگری جذب کنیم.

معلم‌زاده ادامه داد: تعرفه پرستاری سال 1402 تا تیرماه پرداخت شده است و در برخی بخش ها مانند دیالیز و اتاق عمل نیز برخی ضرایب نیاز به اصلاح دارد تا احساس بی عدالتی در بین همکاران پرستاری ایجاد نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت جام با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب در علوم پزشکی تربت جام بحث ایجاد جهش در زمینه انجام جراحی‌های پیوند بود، تصریح کرد: در سال 99 که واحد شناسایی پیوند را در دانشگاه ایجاد کردیم شاخص اهدای عضو صفر بود اما الان به 31.3 رسیده است و تا الان 21 اهدا و 79 عضو پیوندی داشته‌ایم و در کشور رتبه پنجم را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد