Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی بیانیه ای به مناسب 13 آبان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بایستی با پیروی از آرمان‌های امامین امت و انقلاب اسلامی، این خواست بزرگ ملت، یعنی شکستن هیبت و سلطه استکبار را همانگونه که بارها در حوزه‌های مختلف محقق کرده، در حوزه دیپلماسی نیز به منصه ظهور رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در مقابل دشمن، «عقب‌نشینی» مشوّق دشمن است؛ در مقابل دشمن، «ایستادگی» موجب عقب‌رفت دشمن است.وَلَوْ قَاتَلَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا * سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِی قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا؛ این سنّت الهی است: اگرچنانچه در مقابل ظلم و استبداد و زورگویی و خباثت‌ها و جنایتهای جنایتکارانِ عالم بِایستید، قطعاً مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند ؛ این قرآن کریم است که به‌عنوان یک سنّتِ قطعیِ تاریخ و سنّت الهی از این یاد می کند، و این سنّت ان‌شاءالله عملی خواهد شد. ۱۳۹۷/۰۱/۲۵

۱۳ آبان ماه، یادآور خروشی از مردم غیور جمهوری اسلامی ایران در سخت‌‌ترین روزهای انقلاب است که تجلی بخش ایرانی پرقدرت و قامتی به عظمت استقلال و آزادی است.

روزگاری که تمثال تمام نمای زور، سلطه‌گری و تجاوز به ملت‌ها یعنی آمریکای خبیث سایه استکبار خور را بر این سرزمین افکنده بود؛ درست در همان روزهای ابتدایی اوج‌گیری و تقویت قدرت انقلاب اسلامی در ایران بود رژیم شاهنشاهی پهلوی، ده‌ها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند را مورد هدف تیراندازی قرار داد و به قتل رساند.

این نوجوانان شجاع با قیام خویش به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران به ستیز برخیزند. دانش‌آموزان ایرانی مسلمان با این عمل انقلابی خویش، به جهانیان فهماندند که می­‌توان با توکل به خدا و تکیه بر اقتدار دین و ایمان، در برابر هر قدرت زورگویی ایستاد و با خون خویش پایه‌های استبداد را به لرزه انداخت.
روز ١٣ آبان،  سرآغاز تاریخ استکبارستیزی مردمی است که بیشتر از ۴۰ سال است در مقابل همه تهدیدات نظامی و اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه ایستادگی کرده‌اند و فریاد ایستادگی و مقاومت را در مقابل یزیدیان زمان سر داده‌اند. فتح لانه جاسوسی، حرکتی بسیار مهم و حیاتی بود تا برای همیشه سایه نحس و سنگین کشورهای سلطه‌گر از وجود این کشور پاک شود. این رستاخیز دانشجویان نمایشی را به اجرا درآورد که تا به امروز سبب از بین رفتن هیمنه و روبه افول قرارگرفتن قدرت آمریکا باشد.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا،  از یک سو ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست و از سوی دیگر بازتاب فریاد آزادی‌خواهی و آزادگی مردم  مسلمان ایران در سرتاسر دنیا بود. این حرکت تا جایی حائز اهمیت بود که امام خمینی‌(ره) آن را انقلاب دوم، انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول، نامیدند.

با استعانت از آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره)، پیام‌آور عزت مسلمین و ملت ایران در نیم قرن اخیر، می‌توان شاخصه‌هایی را برای استکبارستیزی ایران اسلامی از داشتن خواستگاهی الهی به مثابه یک تکلیف دینی، سازش ناپذیر بودن و مبارزه تمام قد در برابر مستکبران، حمایت از تمامی مستضعفین عالم و... را برشمرد.

ایالات متحده آمریکا، استکبار بزرگ جهانی، امروزه بیش از پیش چهره خود را برای جهانیان نمایان کرده است. ستم‌های بی رحمانه آمریکا در افغانستان طی دو دهه اخیر تنها دستاوردش تنها آوارگی میلیون‌ها نفر و ویرانی سرزمین این مردم بود. صادرات حقوق بشر آمریکایی با زور اسلحه به عراق نتایج خود را در نابودی زیرساخت‌های این کشور و بحران‌های متعدد سیاسی نشان داد و.... همه این موارد لزوم مبارزه با این جرثومه جور و فساد را بیش از پیش نشان می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران بایستی با پیروی از آرمان‌های امامین امت و انقلاب اسلامی، این خواست بزرگ ملت، یعنی شکستن هیبت و سلطه استکبار را همانگونه که بارها در حوزه‌های مختلف محقق کرده است در حوزه دیپلماسی نیز به منصه ظهور رساند. همانگونه غیور مردان نظامی ایران یکبار با دستگیری تکاوران ویژه نیروی دریایی آمریکا، بار دیگر با ویران کردن بزرگترین پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق و امروز با نقش بر آب کردن نقشه ربودن نفت کش ایرانی در آب‌های دریای عمان توسط دزدان دریایی ارتش آمریکا طعم شکست را به شیطان بزرگ چشانده‌اند از مردان دیپلماسی نیز انتظار می‌رود در قد و اندازه نام بلند جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

در ادامه مطالباتی را از وزارت امور خارجه، به عنوان بازوی اقتدار آفرین انقلاب اسلامی در جهان عنوان می کنیم؛ وزارت امور خارجه ایران باید در راستای دیپلماسی اسلامی در کنار مردم مظلوم افغانستان ایستاده و تا شکل‌گیری دولتی فراگیر آنان را همراهی کند. مذاکرات با دولت سعودی بایستی در راستای حمایت از محور مقاومت شکل گیرد و خروجی اصلی آن پایان اشغال سرزمین‌های مردم یمن و جبران خسارات وارده بر آنان باشد.

همچنین در موضوع برجام و مذاکرات وین، آنچه که در سال‌های گذشته با کمال تأسف در تیم مذاکره کننده حس نمی‌شد یعنی مقاومت عزتمندانه در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم پیمانانش باید سرلوحه عمل قرار گیرد. باید در طول مذاکرات قدم به سوی حفظ منافع ملی برداشته شود و اینگونه نباشد که همانند گذشته شاهد دیکته شدن خواسته‌های دشمنان‌ بر ملت ایران باشیم. تیم مذاکره کننده هرگز نباید به خود اجازه دهد از راهبرد اعلامی و حتمی جمهوری اسلامی مبنی بر رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن‌ها کوتاه آید.

در پایان اعلام میداریم هرگونه حرکتی که بخواهد عزت ملی را مخدوش کند و یادآور خاطرات شرم‌آوری چون سلفی حقارت و جشن تولد برای مسئولان خارجی صورت پذیرد با واکنش سخت ملت ایران و جنبش دانشجویان مسلمان مواجه خواهد شد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) خاطر نشان می‌کند که الزامی است که موضع دیپلماسی اقتدار جبهه مقاومت در برابر استکبار حفظ گردد و به‌گونه‌ای عمل شود که موجب مباهات امام و امت قرارگیرد.

از ملت شریف ایران می خواهیم با حضور پر شور خود همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در تجمعات با شکوه ۱۳ آبان، بار دیگر فریاد آزادی‌خواهی و استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان برسانند.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علامه طباطبایی دانشجویان دانشگاه انقلاب اسلامی 13 آبان جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد