Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد، اظهار داشت: پیرو جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، همه اعضا بر اجرای این طرح اتفاق نظر داشتند و شهردار جدید نیز این پروژه را یکی از المان‌های ویژه شهر بجنورد دانست و حمایت خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بناست برای اخذ مجوزهای لازم مراحل این پروژه در سطح کارشناسی بررسی شود و نمایندگان شورای شهر، شهرداری، اوقاف و مسکن و شهرسازی در قالب یک کمیته تخصصی مراحل را پیگیری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد تصریح کرد: پس از مدتی که این طرح به حالت مسکوت مانده، فاز اول این طرح با اخذ مجوزهای لازم تا پایان امسال اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد با شماره ۷۰۸ در سال ۱۳۴۵ در  فهرست آثار ملی به ثبت رسید با این وجود تا سال ۸۴ در این مکان که مجاورت حرم امامزاده سید عباس و گورستان بجنورد قرار دارد ساخت و ساز انجام می شد.

عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری زیارتی، تجارتی و تفریحی در قالب توسعه امامزاده عباس ابن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی اوقاف و امور خیریه کشور در خردادماه امسال آغاز شد.

بر اساس نقشه اولیه؛ این طرح در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در دست اجرا قرار گرفت که ۹ هکتار از این اراضی از املاک موقوفه امامزاده، ۱۳ هکتار مربوط به شهرداری و ۱۰ هکتار نیز املاک و اراضی خصوصی تامین شده است و در این اراضی  ۲۶ هزار متر مربع برای فضای مذهبی، ۴۶ هزار متر مربع فضای فرهنگی و آموزشی شامل حوزه علمیه و فضای فرهنگی گلزار صالحین، صحن چندمنظوره و نمایشگاه، ۱۰۷ هزار متر مربع فضای خدماتی شامل زائرسرا، پل توریستی، آلاچیق، ۵ هزار مترمربع پارکینگ، ۸۴ هزار متر مربع تجاری  شامل بازارچه، هایپرمارکت، رستوران و راسته هنرمندان ایجاد می شود.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی وضعیت معیشت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی وضعیت معیشت خراسان شمالی کمیته امداد امام خمینی وضعیت معیشت خراسان شمالی هزار متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • طرح حامیم در یزد اجرا شد
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر