Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از ناکام ماندن مجرم سایبری خبر داد که به بهانه " خوش حساب بودن یک شهروند " سه میلیارد ریال از حساب بانکی وی برداشت اینترنتی غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سرهنگ محسن محمودی اظهار داشت: با تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا استان به شماره 096380 با بیان اینکه از حساب وی برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است از این پلیس درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شهروند طی همین تماس تلفنی به کارشناس پلیس فتا عنوان می کند که شخصی با بنده تماس گرفته و اعلام کرد که شما مشتری خوش حساب یکی از اپراتورها هستید و به همین دلیل برنده یک میلیارد و پانصد میلیون ریال وجه نقد شده اید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی  در ادامه خاطر نشان کرد: فرد قربانی از شنیدن این خبر هیجان زده شده و بدون بررسی صحت و سقم موضوع و به خیال دریافت جایزه مشخصات کارت بانکی خود را در اختیار فرد تماس گیرنده قرار می دهد و طی چند مرحله کدهای ارسالی را به فرد کلاهبردار واگذار می کند که در این حین از حساب وی مبلغ سه میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

محمودی گفت: بعد از اعلام موضوع به پلیس فتا کارشناسان مربوطه ابتدا فرد بزه دیده را دعوت به آرامش کرده و آموزش‌های لازم را ارائه و بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه با حضور به موقع شاکی، پرونده قضائی پیرامون موضوع تشکیل یافت، افزود : با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنی، حساب مقصد مورد شناسایی قرار گرفت که طی هماهنگی با مقام محترم قضائی اقدامات فنی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع  مشخص گردید که تمامی مبالغ برداشتی در حساب مجرم سایبری موجود بوده و با توجه به اقدامات به موقع انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار از برداشت وجه ناکام و اعمال مجرمانه وی به نتیجه ختم نشد و تمامی سه میلیارد ریال با هماهنگی مقام قضائی به حساب شاکی بازگردانده شد.

سرهنگ محمودی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب تماس هایی با عنوان برنده شدن جایزه باشید و تحت هیچ شرایطی مشخصات کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان این خبر اعلام کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

انتهای پیام/111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عملیات پلیس آذربایجان شرقی عملیات پلیس آذربایجان شرقی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی بدون خط

چند سالی می‌شود که ریشه پیدا کردن اینترنت و وابسته شدن زندگی روزمره مردم به آن، محصول جدیدی به نام «اسنپ» و «تپسی» را هم در سطح شهرها به بار نشانده است. این دو برنامه مترادف شدند زنگ‌خور آژانس‌های قدیمی را حسابی کم کرد و کرکره خیلی از آنها پایین کشید. آنها که باقی مانده‌اند هم به ناچار بعضی تماس‌هایشان را با عبارات «ماشین نداریم»، «محدوده طرح نمی‌رویم» یا «یک ساعت دیگه تماس بگیرید» پاسخ می‌دهند؛ اما امروزه اکثر نقاط شهر و در هر ساعتی تنها با روشن کردن گزینه «لوکیشن» می‌توان به راحتی سفر کرد.

این تاکسی‌ها که به آنها، تاکسی آنلاین، تاکسی موبایلی یا تاکسی بر خط می‌گویند چند وقتی است که با سرعت فراگیر و به پای ثابت سفرهای درون شهری شهروندان تبدیل شده است. شبیه تاکسی‌هایی که قدیمی نیستند؛ نه رنگ و شکل یکسان دارند، نه هنگام باران غیبشان می‌زند و نه چانه زنی و بگو مگو با مسافر را دارند؛ اما در کنار تمام این محاسن از بدو شروع به کار حاشیه‌هایی را با خود به همراه داشته و باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی شده است. این استارت‌آپ‌ها چقدر در مقابل قانون پاسخگو هستند و تا چه میزان بر سازوکار دو برنامه تاکسی اینترنتی نظارت وجود دارد؟

مجله مهر در پرونده «تاکسی بدون خط» آخرین حاشیه‌های تاکسی‌های اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌کوشد در این مسیر حقوق راننده و مسافر را شانه به شانه یکدیگر پیگیری کند.

کد خبر 6093375

دیگر خبرها

  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • تاکسی بدون خط
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه