Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خواسته است «مزایا و خطرات» گسترش ائتلاف کشورهای «فایو آیز» با افزودن کشورهای هند، ژاپن، آلمان و کره جنوبی را بررسی کند.

به گزارش مشرق، تارنمای دیفنس وان نوشت: رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به این تارنما گفته است که ائتلاف «پنج چشم» که از جنگ جهانی دوم به یادگار مانده است نیاز دارد به روز رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلنددر حال حاضر عضو این ائتلاف هستند که که در ابتدا توافقی بین آمریکا و انگلیس برای تسهیل همکاری اطلاعاتی در جریان جنگ جهانی دوم بود و بعد سه کشور دیگر انگلیسی زبان نیز به آن افزوده شدند.

روبن گالِگو رئیس دموکرات کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در زمینه اطلاعات و عملیات ویژه، در طرح دفاعی امسال این مجلس امکان ایجاد فرصتی برای توسعه این ائتلاف را مطرح کرده است.

در این طرح از اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا و وزارت دفاع خواسته می شود درباره وضعیت کنونی و کمبودهای تبادل اطلاعات بین کشورهای فایو آیز گزارش دهند.

داستین کارماک که رئیس ستاد کارکنان جان راتکلیف اداره کننده پیشن امنیت ملی آمریکا بوده است در این زمینه گفت آمریکا تاکنون تبادل اطلاعات و همکاری خود با کشورهای هند- اقیانوس آرام را افزایش داده اما تغییر رسمی در این ائتلاف دربیان آسان تر از عمل کردن به آن است.

وی که اکنون در اندیشکده هریتج فعالیت می کند گفت آمریکا از سال ۲۰۱۸ توافقات کلیدی را در زمینه ارتباطات نظامی و پایگاه ها با هند انجام داده است.

کارماک از ایده افزایش اعضای ائتلاف فایو آیز حمایت کرده اما درعین حال هشدار داده که افزودن هر کشورش نیاز به ارزیابی این موضوع دارد که آیا اعضای جدید می توانند از منابع و متدهای جمع آوری اطلاعات امنیتی حفاظت کنند؟

دیفنس وان نوشت: در چند سال گذشته، چین بارها کشورهای عضو این ائتلاف را شگفت زده کرده است که آخرین آنها آزمایش موشک فوق صوت در تابستان امسال بوده است.

گالِگو رئیس دموکرات کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده که افزودن کشورهای ژاپن، کره جنوبی و هند به این ائتلاف به آمریکا اجازه می دهد شبکه دارایی های اطلاعاتی خود را گسترش دهد تا امکان نظارت بیشتر بر چین را از طریق روابط فرهنگی و مکانی این کشورها داشته باشد.

طرح این نماینده مجلس آمریکا در نسخه ای از لایحه اختیارات دفاع ملی مجلس نمایندگان آمریکا که در سپتامبر گذشته تصویب شد، گنجانده شده بود. سنا هنوز این نسخه را تصویب نکرده است. این طرح قبل از این که به امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برسد باید در سنا هم تصویب شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان کنگره آمریکا انگلیس ژاپن اقیانوس آرام کره جنوبی جنگ جهانی دوم مجلس آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • ضرب‌الاجل به پاستور