Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق خواهیم بود گفت: به‌تدریج در بخش‌هایی از خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان توضیح داد: روز پنجشنبه شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش‌یافته و علاوه‌بر البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از لرستان، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام و شمال خوزستان را فرا خواهد گرفت.

او اظهار کرد: روز‌های جمعه و شنبه به تدریج از شدت بارش در مناطق شمال غرب و غرب کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکزی کشور، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از فردا تا شنبه در بیشتر مناطق کشور به خصوص نیمه شمالی کاهش محسوس دما بین۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

او ادامه داد: پنجشنبه و جمعه در نواحی شمال، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از اصفهان، سمنان و یزد وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی است و در بعدازظهر به‌تدریج گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهد بود.   بیشترین دمای تهران به ۲۳ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی بخش هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حمزه نژاد گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، ابتدا بارش‌ها در جزایر کیش و لاوان و مناطق غربی استان در پارسیان و بستک آغاز خواهد شد و به تدریج تا بعدازظهر و شب بارش‌ها به مناطق مرکزی و شمالی استان و سایر جزایر خلیج فارس خواهد رسید.

وی گفت: بامداد پنجشنبه، مناطق شرقی استان، تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

حمزه نژاد گفت: فردا رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را نیز به همراه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: جمعه در پاره‌ای نقاط استان، رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و فردا، تمامی مناطق دریایی استان با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا شمال شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: بیشینه سرعت باد ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا به بیش از دو متر خواهد رسید.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی، امروز در مناطق غربی استان و جزایر غربی و فردا، کاهش محسوس دمای بیشینه ۳ تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان