Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته‌های بسیار دور که مردم مصالح ساختمانی برای ساخت خانه‌های خود در دسترس نداشتند زندگی در کوه‌ها و غار‌ها را برای در امان ماندن از بلایای طبیعی و محیطی و همچنین حمله حیوانات وحشی انتخاب می‌کردند. در مقاطعی که تعداد غار‌ها به اندازه کافی برای زندگی همه مردم وجود نداشت، افراد با کندن سوراخ‌هایی در درون کوه‌ها خانه‌هایی را برای خود درست می‌کردند که به علت سازگاری با محیط اطراف هم برای فصل سرما مناسب است و هم برای فصل گرما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی تصاویری از یک شهر زیبا در ایتالیا منتشر شده است؛ شهری افسانه‌ای به نام آلبروبلو که در منطقه Puglia ایتالیا واقع شده است، به داشتن حدود ۱۵۰۰ عدد از خانه‌هایی معروف است که به آن‌ها ترولی گفته می‌شود. ترولی کلبه‌های سنگی سفیدکاری شده با سقف‌های مخروطی شکل هستند.

بیشتر بخوانید

جالب‌ترین طرح‌های ساختمانی و طراحی داخلی خانه + تصاویر

ترولی آلبروبلو در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد و قدمت آن به اواسط قرن ۱۴ باز می‌گردد. این سازه‌های متمایز هتل‌ها، اقامتگاه‌های خصوصی، رستوران‌ها و بار‌ها را در خود جای داده‌اند و دست کمی از فروشگاه‌های تخصصی ندارند. در بعضی از این سازه‌ها صنایع دستی محلی و گنجینه‌های دست ساز سنتی این شهر به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در روستای کندوان در حوالی شهر تبریز در شمال ایران نیز خانه‌هایی تمام سنگی در دل کوه ایجاد شده و نسل به نسل بین اهالی این روستا مورد استفاده قرار گرفته و امروزه به روستایی گردشگری تبدیل شده است.

در ادامه تصاویری از آلبربلو را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصاویر جذاب هتل لوکس خانه سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر احتمال حضور چند بازیکن جوان اسپانیایی هم در یورو ۲۰۲۴ و هم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مطرح شده است. 
از جمله کسانی که می‌توانند به هر دو تورنمنت دعوت شوند، می‌توان به لامینه یامال و پائو کوبارسی از بارسلونا و همچنین نیکو ویلیامز، وینگر باشگاه اتلتیک بیلبائو اشاره کرد.

هر سه می‌توانند نقش‌های مهمی را برای اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ آلمان ایفا کنند، زیرا لاروخا برای سومین عنوان قهرمانی خود در اروپا می‌جنگد و در صورتی‌که این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند، از بازی در مسابقات المپیک معاف خواهند شد.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی، فدراسیون فوتبال اسپانیا به بارسلونا و بیلبائو قول داده است که برخلاف پدری در سال ۲۰۲۱، یامال، کوبارسی و ویلیامز را تحت فشار قرار نخواهد داد

اگر آنها در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشند دیگر در المپیک بازی نخواهند کرد و در صورتی‌که لوئیز دلا فوئنته اعتقادی به هر کدام از آنها نداشته باشد، آنها به المپیک پاریس خواهند رفت.

این موضوع نگرانی‌های هر دو باشگاه و به‌ویژه بارسلونا را کاهش می‌دهد، به‌خصوص اینکه لامینه یامال و کوبارسی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ ساله هستند. با این حال، این بدان معناست که آنها تابستان استراحت زیادی نخواهند داشت، صرف نظر از اینکه در یورو بازی کنند یا المپیک.

دیگر خبرها

  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز