Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفته می شود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی آن است تا اولین وزارتخانه دولت مردمی باشد که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در نخستین دیدار ایشان با رئیس جمهور و اعضای دولت به یک برنامه عملیاتی تبدیل کند.

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تحت پوشش داشتن سازمان تامین اجتماعی،صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، سازمان بهزیستی، اتاق تعاون، سازمان فنی و حرفه ای، شستا، آتیه صبا، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون ، هلدینگ های اقتصادی و صدها شرکت و موسسه بزرگ و کوچک حدودا با 70 درصد مردم سر و کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارتخانه ای که عبدالملکی وزیر کار آن را وزارت مردم نامید. بنابراین شایسته است وزارت کار(مردم) به عنوان پیشران و پرچمدار در دولت و گستردگی آن، اولین وزارتخانه ی دولت مردمی باشد که فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را به برنامه ای مدون و عملیاتی تبدیل و در قالب بخشنامه ای به تمامی زیر مجموعه ها ابلاغ کند والبته به صورت جدی بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

ششم شهریور ماه سال جاری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم با ایشان رهنمودهای گرانقدری به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور واعضای دولت بیان کرده و فرمودند: ' برای اینها باید برنامه‌ی عملیّاتی درست کرد. اگر چنانچه به همین اندازه‌ای که بنده بگویم و شما هم در ذهن شریفتان اینها را نگه دارید یا یادداشت کنید، اکتفا بشود، فایده‌ای ندارد؛ جنبه‌ی نصیحت پیدا کردنِ این گونه حرفها فایده ندارد.اینها باید به برنامه‌ی عملیّاتی تبدیل بشود؛ وقتی برنامه شد، آن وقت طبعاً اینها عملی میشود'. رهبر فرزانه انقلاب دراین دیدار به تشریح چند توصیه اساسی در سرفصل های مردمی بودن. عدالت‌‌ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد و امید در مردم بویژه در جوانها، انسجام دولتی، اقتدار دولتی و اِشراف دولتی پرداختند که اهم آنها در زیر می آید:   1-' همّتتان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی و البتّه عقلانی و فکورانه در همه‌ی عرصه‌های مدیریّتی ان‌شاءالله به وجود بیاید؛ یعنی حرکت بر روی ریل انقلاب، در بخشهای مختلف مدیریّتی‌ای که در کشور هست. در همه‌ی این بخشها یک تحرّک انقلابی باید به وجود بیاید.   2- عنوان دولت جناب آقای رئیسی مردمی بودن است. مردمی بودن جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. یک جلوه‌ی دیگر، مسئله‌ی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است . حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است.در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق می‌افتد -خب همه‌ی ماها اشتباه میکنیم دیگر- صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. مردمی بودن این جهات مختلف را دارد. گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه. البتّه مسئول نمیتواند دائم بین مردم باشد امّا در برهه‌هایی باید حتماً در میان مردم حاضر باشید. رابطه‌ی حاکم و مردم رابطه‌ی برادرانه و دوستانه است.

 

3-اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی بر اقامه‌ی عدل است. در این زمینه‌ها عقبیم، خیلی باید کار کنیم،به نظر من هر لایحه‌ای که در دولت تنظیم میکنید، هر بخشنامه‌ای که خود شما در دستگاهِ خودتان صادر میکنید، یک پیوست عدالت باید داشته باشد.

 

4-با فساد باید مقابله کرد؛ یکی از بلاهای مهمّی که در کشور به وجود می‌آید که درست ضدّ عدالت است، وجود فساد، وجود ویژه‌خواری، وجود استفاده‌های سوء، اختلاس، برخورداری‌های بی‌مورد، بی‌جا و امثال اینها است؛ یک وقت کسی یک کار مهمّی انجام میدهد، شما یک پاداشی به او میدهید، خب این عیب ندارد امّا یک وقت عزیزهایی بی‌جهت، برخورداری‌های زیادی از امکانات کشور دارند؛ خب چرا؟ که بحث حقوقهای نجومی یک گوشه‌ای و یک بخش کوچکی از این مسئله بود که مطرح شد. جای اصلیِ برخورد با فساد و فسادستیزی قوّه‌ی مجریّه است که زمینه‌های تولید فساد از بین برود؛ نقش قوّه‌ی قضائیّه بعد از اینها است. بعد از آنکه شما جلوگیری کردید،زمینه‌های فساد را از بین بردید و امثال اینها، و باز یک اتّفاقی افتاد، آن وقت نوبت ورود قوّه‌ی قضائیّه است. باید مسئله‌ی تعارض منافع شخصی و منافع عمومی و رشوه و اختلاس و [امثال] این حرفها در دستگاه‌های دولتی حل بشود.

 

5- اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی دولت است. مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید به شما داشتند، با شما راه می‌آیند و کمکتان میکنند؛ این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند که البتّه این متأسّفانه یک مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم کنید این را و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد.البتّه گاهی هست شما وعده‌ای میدهید و امکان پیدا نمیکند؛ این را به مردم توضیح بدهید.

 

6- برای وعده روزشمار معیّن کنید؛ ما قانون و بنا و قاعده زیاد [داریم]؛ آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک پیگیری جدّی‌ای انجام بگیرد.

 

7- انسجام و اقتدار و اِشراف دولت خیلی مهم است. انسجام دولتی یعنی از درون مجموعه‌ی دولت حرفهای مختلف درنیایدوانگهی در عمل هم با همدیگر انسجام داشته باشند. اگر چنانچه شما اقتدار دولتی را در عمل نشان ندهید و حالت رهاشدگی در کشور مشاهده بشود، قطعاً سیاستهایتان پیش نخواهد رفت. اِشراف هم یعنی از گوشه کنارهای دولت مطّلع باشید.

 

8- تحوّل ایجاد بشود در قوّه‌ی مجریّه.جوان‌سازی هم خیلی مهم است. یکی از کارهای مهم در دولت، جوان‌سازی دولت است؛ شما در بدنه‌ی دولت و مدیریّت میانی از جوانهای زبده که الحمدللّه کم نداریم، هر چه میخواهید استفاده کنید'.

باید منتظر ماند و دید که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص چه اقدامی خواهد کرد و درچه مدت زمانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این وزارتخانه به برنامه ای عملیاتی و قابل اجرا تبدیل خواهد شد؟/ منبع عصرخبر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي کار و رفاه اجتماعی مردمی بودن ی دولت البت ه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند