Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سوری «الاخباریه» به مسائل مختلفی پرداخت.

معاون دبیرکل حزب‌الله ابتدا به اقدامات آمریکا پرداخت و اظهار داشت: «تمام تلاش‌های آمریکا برای ساخت منطقه "خاورمیانه جدید" به شکست انجامیده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ نعیم قاسم در ادامه به نبرد اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «عملیات "شمشیر قدس" یکی از عناوین پیروزی فلسطینیان بود».

این مقام حزب‌الله همچنین بیان کرد: «تمام راهکاری تجاوز به سوریه -آنطور که [دشمنان] انتظار داشتند- منجر به سقوط این کشور نشد».

وی همچنین با اشاره به تحولات یمن اضافه کرد: «پیروزی‌ها در یمن یکی پس از دیگری می‌آیند. واقعیت جدید در آینده از آن محور مقاومت  است که نقش و توان اصلی را در آن خواهد داشت. آمریکا از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و متجاوزانه خود دست برنداشته؛ اما مؤلفه‌های قدرت آن تضعیف شده است. تجاوزهای آمریکا بارها ناکام مانده‌اند؛ اما جنگ علیه سوریه هنوز تمام نشده است».

شیخ نعیم قاسم همچنین اظهار داشت: «حمله به پایگاه التنف (جنوب شرق سوریه) یک مسئله میدانی مرتبط با گروه‌های حاضر بود».

معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: «این امکان وجود دارد که سوریه شاهد گشایش سیاسی بیشتری باشد. روابط میان حزب‌الله و سوریه بسیار عالی است. روابط ما با سوریه با خون، جانفشانی‌ها، مقاومت، آزادسازی، عزت و سربلندی غسل شده است.  روابط حزب‌الله و سوریه تاکنون شاهد چنین سطحی نبوده است. تعداد زیادی از رزمندگان ما به لبنان بازگشته‌اند و تعدادی نیز که باقی مانده‌اند حضورشان مرتبط با واقعیت میدانی سوریه است؛ اگر واقعیت میدانی در سوریه نیازمند حضور بیشتر یا کمتر باشد، این صورت خواهد گرفت».

این مقام حزب‌الله همچنین بیان کرد: «برخی از لبنانی‌ها در راستای دستور آمریکا، اسرائیل و کسانی‌ که با آن‌ها همراه هستند، خواهان روابط با سوریه نیستند. برخی دیگر نیز به خاطر ترس از واکنش آمریکا محافظه‌کاری می‌کنند و زمانی هم که مسئله مربوط به واردات انرژی به لبنان از راه سوریه شد، افراد ترسو با موضع آمریکا مشکلی نداشتند».

شیخ نعیم قاسم همچنین تأکید کرد: «قرار محور مقاومت در حمایت از فلسطینیان تا آزادسازی کامل سرزمینشان هیچ تغییری نکرده است. فشارها علیه سوریه کاهش نیافته است بلکه آن‌ها از رویارویی با پایداری این کشور ناتوان شده‌اند».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان ایران نعیم قاسم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی