Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@20:16:23 GMT

11علامت اصلی کووید ۱۹را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۴۹۰۶

یک متخصص بیماری‌های عفونی به تشریح تفاوت‌های کرونا، آنفلوانزا، حساسیت و سرماخوردگی پرداخت. ناطقان: داود یادگاری نیا متخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه مادر، کودک شبکه سلامت، اظهار کرد: اصلی‌ترین علائم ویروس جدید کرونا تب، خستگی، سرفه و تنگی نفس است، اما علائم حساسیت مزمن عطسه، خس خس و سرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه علائم آنفلوانزا در مواردی مانند تب و بدن درد شبیه به ویروس جدید کرونا است، اما آنفلوانزا معمولا منجر به تنگی نفس نمی‌شود افزود: اگر آبریزش بینی دارید یا چشمانتان می‌خارد لزوماً به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده اید، اما اگر سرفه می‌کنید و احساس خستگی شدید و تب دارید، ممکن است که به کووید ۱۹ مبتلا شده باشید.

این متخصص بیماری عفونی خاطرنشان کرد: از طرفی شاید هم فقط آنفلوانزای فصلی گرفته باشید به منظور تشخیص احتمال ابتلا به کرونا می‌توانید از تست هوشمند کرونا هم استفاده کنید، علائم به یک اندازه ظاهر نمی‌شوند در حالی که ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشید و یا احتمالاً فقط دچار آنفلوانزای فصلی یا حساسیت شده اید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و کووید ۱۹ شبیه به هم هستند عنوان کرد: تشخیص دادن آن‌ها از آن دشوار است، همه این بیماری‌ها در اثر ویروس به وجود می‌آیند، اما ویروس هر یک متفاوت است، با این حال تنگی نفس از علامت شایع کووید ۱۹ است، آنفلوانزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی‌شود مگر اینکه تبدیل به ذات‌الریه شده باشد که در این صورت هم باید به پزشک متخصص عفونی مراجعه کرد.

یادگاری نیا با اشاره به اینکه به ندرت پیش می‌آید که بعد از بروز تب در سرماخوردگی تنگی نفس داشته باشیم تصریح کرد: آنفلوانزا شباهت به کووید ۱۹ دارد، اما تنگی نفس در آنفلوانزا معمولاً به شدت کووید ۱۹ نیست، تنگی نفس در کووید ۱۹ معمولاً ۵ تا ۱۰ روز بعد ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی، درد بدن یا عضلات، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گرفتگی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال از علامت اصلی کووید ۱۹ به حساب می‌آید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: علامت اصلی ، کووید19 ، سرماخوردگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علامت اصلی کووید19 سرماخوردگی تنگی نفس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید