Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:36:21 GMT

سد چراغ ویس منبع اصلی آب شرب سقز در افق ۳۰ ساله است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۴۹۲۶

سد چراغ ویس منبع اصلی آب شرب سقز در افق ۳۰ ساله است

به گزارش ایرنا، عرفان عبداللهی روز چهارشنبه در بازدید از سد چراغ ویس و تصفیه خانه شماره ۲ سقز ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: سد چراغ ویس علیرغم آبگیری ۵۵ درصدی، دارای پتانسیل بسیار مناسبی جهت تامین آب شرب سقز است و در صورت آبگیری ۱۰۰ درصدی این سد، تامین آب سقز از سد شهید کاظمی، بی نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سد از اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده و در حال حاضر می توان از ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آن استفاده کرد.

عبداللهی با اشاره به اینکه انتقال آب خام از سد چراغ ویس به تصفیه خانه شماره یک به طول ۲۵ کیلومتر صورت گرفته، افزود: همچنین آب سد چراخ ویس از تصفیه خانه شماره ۲ به شبکه توزیع آب شرب شهری سقز ۶ کیلومتر لوله گذاری شده و هم اکنون به شبکه توزیع آب شهری وصل است.

وی با بیان اینکه آب خام چراغ ویس با کیفیت است، اضافه کرد: در حال حاضر از ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از تصفیه خانه شماره ۲ استفاده می شود ولی این شرکت آمادگی کامل برای تحویل ۴۰۰ لیتر در ثانیه به شرکت آب و فاضلاب را دارد.

عبداللهی با اشاره به نصب ۲ دستگاه میکرو استرینر و اوزون زنی برای رفع طعم و بوی آب شرب سقز، یادآور شد: برای نصب و راه اندازی این ۲ دستگاه ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت اختصاص و تامین منابع مالی نصب خواهد شد.

 مدیر پدافند غیر عامل شرکت آب ممطقه ای کردستان به طعم و بوی آب شرب سقز اشاره کرد و گفت: با توجه به استانداردهای آب، آزمایشات و پایش‌های کیفی مکرر روزانه، هفتگی و ماهانه آب شرب سقز، مشکل بهداشتی ندارد و این آب کاملا تصفیه شده سالم و بهداشتی است.

وی در بخشی از سخنان به تامین آب روستاهای اطراف سد چراغ ویس اشاره کرد و افزود: آب شرب این روستاها به میزان چهار لیتر در ثانیه آبرسانی شده است. 

در ادامه سلسله برنامه های شرکت آب منطقه ای کردستان بمناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، در پنجمین روز از این هفته، مدیران پدافند غیرعامل و معاونین بهره برداری شرکتهای صنعت آب و برق استان، از سد چراغ ویس و تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب سقز، بازدید بعمل آوردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


 

برچسب‌ها پدافند غیر عامل کردستان تصفیه خانه شرکت آب منطقه ای سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل کردستان تصفیه خانه پدافند غیر عامل کردستان تصفیه خانه شرکت آب منطقه ای سقز تصفیه خانه شماره ۲ سد چراغ ویس آب شرب سقز شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی گفت: این شرکت با تأمین یوتیلیتی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی‌ هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی و تولید این سه مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت دماوند انرژی، غلامرضا یعقوب‌زاده از ارائه خدمات یوتیلیتی به سه پتروشیمی تازه‌احداث در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و بیان کرد: شرکت دماوند انرژی که وظیفه تأمین یوتیلیتی مجتمع‌های صنعتی فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌ عهده دارد، هم‌اکنون به ۱۷ شرکت خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌تازگی پتروشیمی‌های هنگام، آرین متانول و پلیمرپاد وارد فاز بهره‌برداری شده‌اند، دماوند انرژی توانسته است با تأمین یوتیلیتی موردنیاز آن‌ها براساس دستورعمل‌های ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نقشی اساسی و راهبردی در راه‌اندازی آن‌ها ایفا کند.

مدیر مجتمع شرکت دماوند انرژی با اشاره به تنوع تولید و تأمین یوتیلیتی در شرکت دماوند یادآور شد: هم‌اکنون فاز یک شرکت با تولید برق، بخار، آب، اکسیژن و دیگر گازهای صنعتی، خوراک را با شبکه گسترده خطوط آفسایت به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل می‌کند و فاز دوم این شرکت نیز برای تأمین نیاز مجتمع‌های در دست احداث، در مرحله اجراست.

یعقوب‌زاده با اشاره به نقش مهم دماوند در توسعه و تولید پایدار فاز دوم پتروشیمی‌های منطقه پارس افزود: توانسته‌ایم با همه محدودیت‌های پروژه‌ای، کمبودها و تأخیر در تحویل پروژه‌ها، با توان کامل نیاز همه شرکت‌های متقاضی سرویس‌های جانبی را برآورده کنیم که این مسئله بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: تولید پایدار در دماوند با همت و تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکارانم انجام شده است تا با تأمین به‌موقع خوراک مجتمع‌ها، به تولید پایدار و سودآوری دیگر پتروشیمی‌ها کمک شایانی کرده باشیم.

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است