Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های اروپا موضوعی است که طی سال‌های اخیر همواره مطرح بوده، اما اقدامی به منظور رفع این مشکل صورت نگرفته است.

خبرگزاری میزان – دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی به وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های اتحادیه اروپا پرداخته است.

این نهاد سازمان ملل در گزارش خود با عنوان «سیاست‌های مرزی مرگبار اروپا»، می‌نویسد «تعداد خیره کننده‌ای از افراد در مرز‌های اروپا جان خود را از دست می‌دهند، اکثریت این افراد یا در دریا غرق شده و یا ناپدید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بسیاری دیگر از این افراد یا در کامیون‌ها خفه می‌شوند و یا خودرو‌ها آن‌ها را زیر می‌گیرند، برخی نیز بر اثر سرما جان خود را از دست می‌دهند.

برای بسیاری از این افراد، علت مرگ و هویت، ناشناخته است و در قبر‌های بی نام و نشان دفن می‌شوند و این در صورتی است که اجساد آن‌ها پیدا شود.

پروژه مهاجران گم شده سازمان بین المللی مهاجران برآورد کرده که از سال ۲۰۱۴ دستکم ۲۲ هزار و ۷۴۸ مهاجر در مدیترانه جان خود را از دست داده‎اند؛ از این تعداد ۸۴۸ نفر کودکان بوده‎اند.

در سال جاری میلادی دستکم هزار و ۴۶۵ نفر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده‎اند و دستکم ۷۸۵ مهاجر نیز در اقیانوس اطلس جان باخته‎اند.

بیشتر بخوانید: چهره نظامی مرز‌های اروپا و تشدید برخوردها با پناهجویان و مهاجران موج خشونت‎ها علیه مهاجران نتیجه سیاست‌های مرزی مرگبار اروپا

مقام‎های لهستان در روز ۲۰ اکتبر هشتمین مرگ مهاجران را در مرز‌های این کشور ثبت کردند، اما ممکن است تعداد واقعی افرادی که جان خود را از دست داده‎اند بسیار بیشتر از این میزان باشد.

پیمان جهانی مهاجرت، بیانیه‌ای غیرالزام آور از اصولی است که بیشتر کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸ به تصویب رساندند؛ از مجموع ۲۹ کشوری که از امضای این پیمان خودداری کرده‎اند ۵ کشور اروپایی هستند و امروزه کشور‌های اروپایی و نهاد‌های اتحادیه اروپا سیاست‌هایی را دنبال یا پیشنهاد می‌کنند که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

نه تنها نهاد‌ها و کشور‌های اتحادیه اروپا مسئولیت خود را برای عملیات جستجو و نجات در دریای مدیترانه کنار گذاشته‌اند، بلکه سیاست‌های آن‌ها خطر آسیب از جمله مرگ و میر در دریا را برای مهاجران افزایش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا حقوق بشر جان خود را از دست اتحادیه اروپا مرز های اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد

«کاملیا ابوخضر» دختر آواره فلسطینی که از شهر زادگاه خود، بیت لاحیا سر از یک چادر موقت در قلب غزه درآورده، بعد از گرفتار شدن به گرسنگی و ناامنی حالا مجبور است با پیچیدن پارچه کفن به دورش، از خود در برابر سرما محافظت کند.

به گزارش ایسنا،‌ کاملیا ابوخضر ۸ ساله در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به همراه خانواده ۱۱ نفره‌اش در یک چادر کم جا و مندرس که عاری از هر گونه ملزومات اساسی است، جای گرفته‌اند.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، تبعات ناگوار حمله جاری رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی شروع شده و بیش از هفت ماه ادامه پیدا کرده، شرایط زندگی را برای بسیاری از خانواده‌های آواره فلسطینی پیچیده‌تر ساخته است.

درد آوارگی

ابوخضر به خبرنگار خبرگزاری آناتولی می‌گوید بعد از آنکه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شهر زادگاه او، بیت لاحیا در شمال نوار غزه را تخریب کرد، به همراه خانواده‌اش آواره شده است.

با این وجود خانواده ابوخضر به هر جایی که فرار کردند با حملات بی‌امان هواپیماها، توپخانه و قایق‌های جنگی اسرائیلی‌ها مواجه شدند.

در ضمن تشدید درگیری این خانواده به جمع ده‌ها هزار نفری آوارگانی که به شهر جبالیا در شمال غزه فرار کردند پیوستند اما در نهایت آنجا را هم ناامن دیدند.

آنها در تلاش بعدی خود برای یافتن سرپناه رهسپار بیمارستان الشفا در شهر غزه شدند و امیدوار به یافتن سرپناه در آنجا بودند اما این بیمارستان هم هدف عملیات‌های نظامی زمینی واقع شده و این خانواده بار دیگر مجبور شدند مسیر پر خطر جستجو برای سرپناه امن را به سمت جنوب در پیش بگیرند.

مرگ در مسیر

همچنان که خانواده ابوخضر به این مسیر پرخطر برای چندین ساعت ادامه دادند با سربازان اسرائیلی در ایست بازرسی‌ها برخورد کردند. آنها منظره‌ای ناگواراز اجساد انباشته شده به روی یکدیگر را روی زمین مشاهد کردند.

بعد از آنکه آنها به شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه رسیدند با چالش یافتن سرپناه برای خود و سه خانواده آواره دیگر مواجه شدند.

ابوخضر به خبرگزاری آناتولی گفت: خوشبختانه با سخاوتمندی یک خبرنگاری که به آنها پول داد توانستند پارچه و نایلون برای ساخت یک چادر موقت تهیه کرده و یک سرپناه موقت و محافظ را برای خانواده‌هایشان و دیگران فراهم کنند.

کفن مرگ

این خانواده در داخل این چادر به سرمای گزنده ناشی از افت دمای هوا گرفتار شدند.

راهکار آنها برای مقابله با سرما این بود که از پارچه‌های کفن‌های اجساد که از بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح تهیه کرده بودند به عنوان ملحفه‌های موقت برای دفع سرما استفاده کنند.

کاملیای هشت ساله گفت: «ما چندین بار است که آواره شده‌ایم، تمام متعلقات خودمان را پشت سر گذاشتیم تا اینکه در دیر البلح سکنی گزیدیم. ما در آنجا در یک چادر کم‌جا بدون هیچ گونه ملزومات اساسی برای زندگی ساکن هستیم. نه آب وجود دارد نه غذا. آرزوی میوه و سبزی داریم اما همه‌چیز گران است و نمی‌توانیم بخریم.»

او ادامه داد که آنها مجبور به استفاده از پارچه کفن به عنوان پوشش و محافظت از بدن خود در برابر سرما در داخل چادر شده‌اند.

او با یادآوری اینکه مدرسه‌اش در بیت لاحیا بمباران شد اظهار امیدواری کرد که یک روز به مدرسه برگشته و کیفش را با خودش ببرد.

بر اساس اعلام دفتر رسانه‌های دولت حماس در غزه‌ ارتش رژیم صهیونیستی در ضمن جنگ جنایاتکارانه جاری علیه نوار غزه ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه را به طور کامل از بین برده در حالی که ۳۱۱ موسسه آموزشی را نیز تخریب کرده است.

رژیم صهیونیستی از بعد از عملیات ناگهانی هفتم اکتبر طوفان الاقصی توسط جنبش حماس که به هلاکت بیش از ۱۲۰۰ صهیونیست انجامید دست به عملیات نظامی علیه نوار غزه زده که طبق اعلام وزارت بهداشت دولت حماس تا کنون به شهادت بیش از ۳۴۶۰۰ فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان هستند انجامیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!