Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۱۳ آبان یادآور روز‌هایی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

از جمله اتفاقات مهم ۱۳ آبان، تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی یا همان سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از این حوادث، رویداد‌هایی مهم هستند که نقش پر رنگی در انقلاب اسلامی ایران چه قبل از پیروزی و چه پس از پیروزی داشته اند.

قصد ۱۵ ساله مردم برای حذف شاهنشاهی

دهقان کارشناس مسائل سیاسی گفت: سه رویداد مهم در سه سال مختلف در روز ۱۳ آبان نشان دهنده این است که مردم ۱۵ سال قبل از انقلاب قصد داشته اند تا رژیم فاسد شاهنشاهی را کنار بزنند.

او افزود: هدف مردم از این اقدامات این بوده است که پس از کنار زدن رژیم شاهنشاهی، یک حکومت اسلامی و سالم را برای خود ایجاد کنند و برای خود تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید

برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است/ برگزاری ۱۵۰ برنامه در هفته بسیج دانش آموزی

اما حالا با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همچنان یاد آن روز‌ها زنده است و مردم هر ساله به پاس رشادت زنان و مردان انقلاب، در صحنه حاضر می‌شوند و اعلام انزجار از استکبار جهانی می‌کنند.

ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا

در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است، اجتماعات مردمی در میادین شهر‌های خراسان جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان شعار محوری ۱۳ آبان را ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا اعلام کرد.

اجتماع روز ۱۳ آبان در بیرجند ساعت ۰۹:۳۰ در میدان قدس، در بشرویه ساعت ۰۹:۳۰ در بلوار انقلاب اسلامی، در خوسف ساعت ۰۹:۰۰ و در فضای باز صحن هیئت حسینی، در شهر اسدیه ساعت ۰۹:۰۰ در بلوار مرزداران و در زیرکوه ساعت ۰۹:۳۰ در فضای باز صحن مصلی شهر برگزار می‌شود.

همچنین این مراسم در فردوس ساعت ۰۹:۰۰ در صحن امام زادگان سید محمد و سید ابراهیم، در قاین ساعت ۰۹:۰۰ و در فضای باز صحن مصلی، در سربیشه ساعت ۰۹:۰۰ در گلزار مطهر شهدای این شهر، در سرایان ساعت ۰۹:۳۰ در گلزار مطهر شهدا، در طبس ساعت ۱۰:۰۰ در میدان امام خمینی (ره) و در نهبندان ساعت ۰۹:۰۰ و در گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ۱۳ آبان دانش آموز استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ساعت ۰۹ ۳۰ ساعت ۰۹ ۰۰ ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است