Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، یک موسسه خیریه هشدار داده است که تعداد "نگران کننده" ای از مردم آزمایشات پزشکی برای یکی از کشنده ترین سرطان ها را به تعویق می اندازند.

انجمن سرطان لوزالمعده بریتانیا اعلام کرد که هر فردی که علائم شایع این بیماری - از جمله کمردرد، سوء هاضمه، درد معده و کاهش وزن را دارد - در صورت تداوم مشکلات بیش از چهار هفته باید به پزشک عمومی مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تحقیقات نشان می دهد که عارضه هایی مثل کمر درد، سوءهاضمه، درد معده و کاهش وزن در صورتی که چهار هفته تداوم داشته باشند احتمالا به سرطان پانکراس و یا لوزالمعده ارتباط دارند.

اما همچنین زردی پوست و چشم نیز می تواند یکی از این علائم باشد.

یک نظرسنجی نشان داده است که 28 درصد از مردم با وجود احساس کردن برخی از عوارض و مشکلات در بدن خود سه ماه برای رفتن به دکتر تعلل می کنند.

همچنین نظرسنجی از دو هزار بزرگسال در انگلیس نشان داد که 31 درصد از مردم به دلیل بیماری همه گیری کرونا، مراجعه به پزشک را برای مدت طولانی تر از حد معمول به تاخیر می اندازند.

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین سرطان ها است که تا حدودی به دلیل مبهم بودن علائم این بیماری است.

حدود چهار نفر از هر پنج نفر مبتلا به این بیماری زمانی بیماری خود را تشخیص می دهند که سرطان در مراحل پایانی باشد و شانس درمان نجات دهنده را از دست داده باشد.

دیانا ژوپ، مدیر اجرایی سرطان پانکراس در بریتانیا، گفت: «در مورد سرطان پانکراس، زمانی برای انتظار وجود ندارد. به هزاران نفر در سال گفته می‌شود که خیلی دیر شده است و نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد. این امری حیاتی است که افراد در اسرع وقت تشخیص داده شوند تا بهترین شانس برای درمان نجات دهنده به آنها داده شود.

 

سرطان پانکراس چیست؟

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین اشکال این بیماری است و حدود 95 درصد از افرادی که به آن مبتلا می شوند به دلیل آن جان خود را از دست می دهند.

اما علت این بیماری چیست؟ این سرطان به دلیل رشد غیر طبیعی و کنترل نشده سلول های لوزالمعده - غده بزرگی در سیستم گوارش است.

بیشتر موارد ابتلا(90 درصد) در افراد بالای 55 سال است.

حدود نیمی از موارد جدید در افراد 75 ساله یا بالاتر رخ می دهد.

از هر 10 مورد یک مورد به ژنتیک نسبت داده می شود.

سایر علل احتمالی عبارتند از سن، سیگار کشیدن و سایر شرایط سلامتی از جمله دیابت.

حالا سوال دیگر این است که چرا این نوع سرطان اینقدر کشنده است؟ چون هیچ روش غربالگری برای سرطان پانکراس وجود ندارد.

سرطان لوزالمعده معمولاً علائمی را در مراحل اولیه نشان نمی دهد، یعنی درست زمانی که قابل کنترل تر است.

مبتلایان معمولاً شروع به ایجاد علائم مشخص - یرقان و درد شکم - در حدود مرحله 3 یا 4 می کنند، زمانی که احتمالاً قبلاً به سایر اندام ها سرایت کرده است.

گزینه های مداوا چه هست؟ تنها درمان موثر برداشتن پانکراس است.

این تا حد زیادی برای کسانی که سرطان آنها به سایر اندام ها گسترش یافته است، بی اثر است.

در این موارد، مراقبت های تسکینی برای کاهش درد آنها در پایان عمر توصیه می شود.

اما تشخیص زودهنگام به افراد شانس بیشتری برای بقا می دهد.

کارشناسان می گویند که آنها «به شدت نگران» یافته های این نظرسنجی هستند و از مردم می خواهند تا بیشتر در مورد این بیماری بدانند.

پزشکان عمومی که مشکوک به سرطان پانکراس هستند می توانند بیماران را برای سونوگرافی، سی تی اسکن یا ام آر آی ارجاع دهند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرطان زردی چشم پانکراس سرطان لوزالمعده سرطان پانکراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!

به گزارش ورزش سه، پارسا جعفری در نیمه نخست بازی با تراکتور واکنش های پرتعدادی داشت مانع گلزنی بازیکنان این تیم به ویژه گوستاوو واگنین شد که در دو ضربه خطرناک را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد.

واگنین در دقایق ابتدایی مسابقه از نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه والی و چکشی توپ را به زمین کوبید و در حالی که به شکلی خطرناک از بالای سر پارسا جعفری در آستانه گل شدن بود او به سختی مانع گل شدن توپ شد.

واگنین در وقت‌های اضافه مسابقه هم با نفوذ سریع به عمق در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه محکم او از زاویه بسته با واکنش تماشایی جعفری بازهم راه به جایی پیدا نکرد.

جعفری در این مسابقه دو موقعیت خوب گلزنی هم از هاشم‌نژاد و رحمان جعفری گرفت تا دروازه‌اش را یک نیمه بسته نگه دارد.

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است