Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:52:38 GMT

تصاویر| مسجد ایاصوفیه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۶۸۵

تصاویر| مسجد ایاصوفیه

آفتاب‌‌نیوز :

‌"ایاصوفیه" که ۱۵۰۰ سال پیش به عنوان کلیسای بزرگ امپراتوری بیزانس ساخته شد و کلیسای "حاجیا صوفیا" نام گرفت، ۹۰۰ سال بعد، با فتح استانبول توسط نیروهای عثمانی، به دستور پادشاه عثمانی به مسجد تبدیل شد. اما این پایان کار نبود و با روی کار آمدن آتاتورک در ترکیه و اعلام رسمیت کشور جمهوری ترکیه به جای امپراتوری عثمانی، مسجد ایاصوفیه به موزه ایاصوفیه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنای زیبای مسجد ایاصوفیه (کلیسای حاجیا صوفیا) یکی از باارزش‌ترین آثار باقی‌مانده از دوران بیزانس به شمار می‌رود.

این ساختمان تاریخی با عمر ۱۴۰۰ ساله، جزئی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود که از جنگ‌های پی‌درپی و زلزله‌ها در طول تاریخ جان سالم به در برده است، امروزه به‌عنوان بنایی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد، از نظر اندازه، معماری و زیبایی شناخته می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسجد ایاصوفیه استانبول بنای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ مکانی که ما برای ساخت مسجد در پارک قیطریه در نظر گرفتیم درختی ندارد و مانند تمامی پارک‌های تهران در پارک قیطریه هم مسجد ساخته می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها