Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:56:41 GMT

کشت گندم در استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۷۸۰

کشت گندم در استان بوشهر آغاز شد

خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده از این میزان ۸۸ هزار هکتار به صورت گندم دیم و ۱۵هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی کشت می‌شود.

وی بیان کرد: میزان برداشت گندم بستگی به وضعیت اقلیم دارد اما پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تن محصول از گندم‌زارهای استان بوشهر برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز فصل کشت گندم در این استان ۱۱هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر و ۳۸هزار و ۸۳۲ تن سهمیه کود شامل اوره، ازته، فسفاته و پتاسه تامین و در حال توزیع بین کشاورزان است.

وی گفت: کشاورزان از تهیه بذرهای خود مصرفی و بدون نام و نشان از بازار خودداری کنند زیرا  این نوع بذرها اصلاح نشده و آلوده به علف‌های هرز و بیماری و عملکرد آنها پائین است و با اقلیم گرم و خشک استان بوشهر سازگاری ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: این درحالی است که بذرهای بوجاری شده ناخالصی، علف‌ هرز و بیماری ندارند و متناسب با اقلیم گرم و خشک استان بوشهر تهیه شده‌است به همین دلیل کشاورزان از مراکز مورد تائید جهاد کشاورزی اقدام به تهیه بذرهای معتبر کنند.

عمرانی یادآور شد: به طور تقریبی متناسب با نیاز کشاورزان استان بوشهر بذر تامین شده‌است و در صورت وجود اقلیم مناسب و بارندگی خوب اگر کمبودی در زمینه تامین بذر وجود داشته باشد امکان تامین این نهاده از استان‌های همجوار وجود دارد.

وی تاکید کرد: کشاورزان به اندازه توصیه شده از بذرها استفاده کنند زیرا مصرف بیش از اندازه بذر باعث کاهش عملکرد می‌شود و برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت بهتر محصول از دستگاه کارنده و با عملیات مکانیزه استفاده کنند.

عمرانی یادآورشد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم امسال هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است که شرایط مطلوبی را برای کشت فراهم می‌کند. 

در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ کشاورزان خود را برای تولید ۱۱۴ هزار تن محصول گندم آماده کرده بودند برهمین اساس ۹۲ هزار هکتار از مزرعه‌های استان بوشهر به زیر کشت گندم دیم و ۱۵هزار و۴۵۰ هکتار نیز کشت بود اما به دلیل کاهش میزان بارش و پراکنش نامناسب بیش از ۴۰ درصد مزرعه‌های گندم این استان دچار خسارت شد و از ۱۱۴ هزار تن پیش بینی برداشت تنها ۶۰ هزار تن آن محقق شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر گندم کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر گندم وزارت جهاد کشاورزی بوشهر گندم کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند

حسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روز انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: سیلوهای خرید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین عوامل تشخیص و ذیحساب و ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در سیلوها جهت نظارت بر روند خرید مستقر می‌باشند.

اسماعیلی عنوان کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

کد خبر 6090486

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید