Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بدری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس، با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵۹ هزار و ۳۳۹ نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: بیش از ۱۰۳ هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که ۴۸ درصد از این افراد را زنان و ۵۲ درصد از آن را مردان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۴۰ درصد بین ۶۰ تا ۷۰ سال ۳۵ درصد بین ۷۰ تا ۸۰ سال و ۲۲ درصد بین ۸۰ تا ۹۰ سال و ۳ درصد مابقی بالای ۹۰ سال سن دارند.

بدری به دلایل حمایت از سالمندان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم سلامت جسمانی و نداشتن بیمه، از دلایل حمایت این نهاد از سالمندان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس یادآور شد: ۶۲ درصد از افراد سالمند تحت حمایت این نهاد در مناطق روستایی ساکن هستند که در معرض آسیب‌هایی همچون تنهایی، افسردگی و بیسوادی قرار دارند. این آسیب‌ها سلامت جسمی و روحی آنان را به خطر انداخته و موجب عدم اعتماد به نفس و نداشتن مهارت‌های لازم زندگی می‌شود.

بدری اضافه کرد: ۱۰۲ هزار و ۱۳ نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد سرپرست خانوار هستند که ۴۸ درصد آنان سالمند بوده و تعداد هزار و ۱۵۰ نفر از آنان زمینگیر هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری در منزل دارند. این نهاد به منظور حمایت و تکریم از آنان، هزینه‌های نگهداری در منزل آنان را تامین میکند.

وی با تاکید بر سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی گفت: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی آنان و توانمند سازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد فارس ارائه خدمات سالمندان تحت حمایت حمایت این نهاد کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند