Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط ۶ و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومه‌ای راه‌آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به‌موجب توافق صورت گرفته با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط ۶ که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش رو دارد، حدود ۳ کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهرری از خط یک مترو تهران، به شبکه راه‌آهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط ۶، خط یک و شبکه راه‌آهن کشوری ایجاد می‌شود که باعث ارتقاء سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط ۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰ رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط ۶ مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگن‌ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.

در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط ۶، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶، یک و خط سراسری راه‌آهن آغاز شود.

در این زمینه طی هفته جاری نشست مشترکی با حضور علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، وحیدعلی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن کشوری، کاظمی‌منش مدیرکل راه‌آهن تهران برگزار شد و در ادامه، بازدید مفصل و مبسوطی از محل تجهیز کارگاه احداث ایستگاه تبادلی مورد نظر به عمل آمد.

برچسب هاشرکت بهره برداری متروی تهران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت بهره برداری متروی تهران آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت

هادی زند روز چهارشنبه ضمن عذرخواهی و قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطارهای تندرو خط پنج در روزهای اخیر به علت مشکل فنی گفت: از صبح امروز با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطارهای تندرو نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

اعزام قطارهای تندرو در خط پنج مترو تهران و حومه از صبح دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به علت اختلال در سیستم علائم تا امروز متوقف شده بود که با رفع این اختلال، اعزام قطارهای تندرو طبق برنامه زمان‌بندی از صبح امروز انجام می‌شود.

خط پنج مترو تهران و حومه از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج امتداد دارد.

این خط در سال ۱۳۷۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و اولین خط قابل افتتاح در ناوگان مترو تهران و حومه محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت