Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: آمریکا از هرگونه گامی در جهت باقی ماندن کانال‌های دیپلماتیک و خطوط تماس بین لبنان و شورای همکاری خلیج فارس حمایت می‌کند.

به نقل از الحره، این تاکیدات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این بود آیا آمریکا از از استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان حمایت می‌کند و خواستار آن شده است؟

قرداحی،‌ اخیرا منجر به بحران بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل اظهاراتش درباره بیهوده بودن جنگ یمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس گفت، حوثی‌ها همه کار می‌کنند؛ اما عامل بی‌ثبات سازی و قدرتی که منجر به رنج اضافی ملت یمن شوند، نیستند. این همان ایده‌ای است که ما آن را تایید نمی‌کنیم.

وی ادعا کرد: ما در محکمومیت حملات حوثی‌ها از جمله حملات مستمرشان به مأرب و دیگر نقاط یمن صریح بودیم و به رغم ادعاهای حوثی‌ها آنها دلیل اول رنج‌های امروز ملت یمن هستند.

پرایس به طور غیرمستقیم در واکنش به اظهارات قرداحی که از حوثی‌ها حمایت کرده بود، ادامه داد: اگر پیشنهادات صادقانه وجود داشته و روی میز گذاشته می‌شد دولت مستعفی یمن و عربستان همیشه این پیشنهادات را می‌دادند؛ اما حوثی‌ها تا این ساعت هیچ تمایلی برای ورود به این روند نشان نداده‌اند. به هر حال مساله به دولت لبنان مربوط است که از وضعیت هر وزیری صحبت کند اینکه در ائتلاف دولتی بماند یا نه.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر خواستار باز ماندن تمام کانال‌های دیپلماتیک بین طرف‌ها برای تضمین انجام مذاکره معنادار درباره مسائل مهم و مشکلات فرا روی لبنان شد و گفت: ما فرصتی در گلاسکو برای نشست با نجیب میقاتی،‌ نخست‌وزیر و وزیر خارجه امارات و پس از آن وزیر خارجه عربستان داشتیم.

این سخنگو افزود: در تمام این مذاکرات درباره لبنان و مشکلات بزرگش ازجمله چالش‌های اقتصادی و رنج مردم این کشور صحبت کردیم.

پرایس تصریح کرد: آمریکا به تلاش با شرکایش از جمله سعودی‌ها، اماراتی‌ها و فرانسوی‌ها برای ایفای نقش مهم ادامه می‌دهد و با نخست‌وزیر لبنان و دولتش در تماس قوی است تا هر آنچه لازم است و می‌تواند برای حمایت از ملت لبنان و نیازهای انسانی‌شان انجام دهد.

پرایس در پایان به خبرنگار الحره گفت: شما باید مواضع شرکای شورای همکاری را تفسیر کنید، موضع ما این است که اگر خواهان بهبود شرایط انسانی ملت لبنان در سایه چالش‌های اقتصادی و دیگر مشکلات این کشور هستیم تمام کانال‌های دیپلماتیک باز بماند.

قرداحی قبل از برعهده گرفتن پستی در دولت لبنان جنگ یمن را بیهوده خوانده بود. او گفته بود،‌ انصارالله از خودش در برابر تجاوزات امارات و عربستان حمایت می‌کند.

در پی این اظهارات عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان خواست این کشور را ترک کند، پس از آن کویت، بحرین و امارات نیز مواضعی مشابه اتخاذ کردند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت:‌ در آستانه روز خلیج فارس قرار داریم و نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس امروز (هفتم اردیبهت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد:‌ خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ایران نقش بی‌بدیلی دارد و استان هرمزگان به‌دلیل قرارگیری در تنگه هرمز و وجود جزایر متعدد تحت مدیریت و پشتیبانی این استان، در بهره‌برداری از این دریا باید نقش محوری و کلیدی ایفا کند.

وی با بیان این که در آستانه روز ملی خلیج فارس قرار داریم و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز و بیان نقش و جایگاه ایران در امنیت و اقتصاد خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تحریف نام خلیج فارس از سوی جریانی فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد چرا که همه جهانیان می‌دانند  نام خلیج فارس مربوط به بیش از ۲ تا ۳ هزار سال پیش است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: تاریخچه نام خلیج‌فارس به قبل از اسلام و حتی پیش از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد که در منابع اسلامی به نام خلیج فارس و دریای پارس مشهور بوده و حتی همین کشورهای عربی منطقه نیز در گذشته و حتی اکنون از این نام بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب اسلامی، این روز را به همه معلمان پرتلاش میهن اسلامی‌مان تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: معتقدم که معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند زیرا نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش پرورش را معلمان دارند.

وی پیشنهاد داد با توجه به جایگاه والای مقام معلم، نام آموزش و پرورش به تربیت و تعلیم تغییر داده شود.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران نیز اشاره و اظهار کرد: کارگران کم توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه‌ هستند و بر مسئولان و متولیان امر واجب است تا حقوق و دستمزد این قشر پرتلاش را به نحوی اصلاح کنند که آنان در برابر تورم و مشکلات اقتصادی،‌ فشار کمتری بر این قشر وارد شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید از سوی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: هر جا که نظام اسلامی به حضور این عزیزان نیاز داشته،‌ آنان با اقتدار و صلابت در برابر دشمن قد علم کردند و این قشر همواره همراه نظام و کشور بوده‌اند و باید جهت‌گیری مسئولان،‌ حل مشکلات این قشر باشد.

عبادی‌زاده در پایان از آحاد جامعه خواست تا کتابخوانی به‌خصوص مطالعه آثار شهید مطهری را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی