Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی خودروی چری تیگو ۲ پرو با تغییراتی در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شده ‌و همزمان با ورود این خودرو به بازار روسیه، این خودرو با نام ام وی ام X۲۲ پرو برای عرضه به بازار ایران معرفی شده است و عصر چهارشنبه برای اولین بار در شمالغرب کشور از آن رونمایی شد.

شرکت تلاش خودرو ایرانیان به عنوان نماینده برتر شرکت مدیران خودرو در کشور، برای اولین بار از این خودرو در شمالغرب کشور رونمایی کرده و هم‌چنین تست درایو (رانندگی) آن برای بازدید کنندگان در محل دفتر مرکزی شرکت به آدرس تبریز-گلشهر-روبروی برج شهران از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه الی سه شنبه ۱۸ آبان ماه از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان می‌توانند یا با مراجعه حضوری و یا جهت رزور و نوبت دهی با شماره‌های ۳۳۸۶۸۶۸۶-۰۴۱ تماس حاصل کنند.

اگر از ظاهر بدون تغییر ام وی ام X۲۲ پرو در نمای جانبی و عقبی دلسرد شده‌اید، لازم نیست نگران باشید چرا که در کابین این خودرو مشخصه‌های جدیدی انتظار شما را می‌کشند. طراحی داخلی ام وی ام X۲۲ پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متفاوت است و جلوه‌ای شبیه به محصولات جدید این شرکت هم‌چون آریزو ۵ فیس‌لیفت دارد.

بسیاری از کلیدهای فیزیکی نیز حذف شده‌اند و تنها راه ارتباطی کاربر با نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای از طریق لمس ممکن خواهد بود. فرمان دی کات مشخصه جدید دیگری در کابین ام وی ام X۲۲ پرو است که به دکمه‌های کنترلی نیز مجهز شده است. در نهایت پشت آمپر دیجیتالی سبب می‌شود تا بیننده حس کند به راستی با خودرویی مدرن و امروزی مواجه شده است.

طراحان با استفاده از چند المان ساده، موفق شده‌اند تا خود را از اتهام کپی برداری تبرئه کنند. جلوپنجره جدید محصولات چری موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X۲۲ پرو به چشم می‌خورد و ظاهر این خودرو را به محصولات گران‌تر شبیه کرده است.

چراغ‌های اصلی نیز به نواحی جانبی سپر منتقل شده‌اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند.

بیشترین تغییرات ظاهری ام وی ام X۲۲ پرو در مقایسه با نسخه پیشین، سهم قسمت جلو اتومبیل شده است و نواحی جانبی و عقبی تغییرات چندانی را تجربه نکرده‌اند.

سومین تغییر بزرگ ام وی ام X۲۲ پرو نسبت به نسخه پیشین زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر جایگزین موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است تا عملکرد خودرو اقتصادی‌تر و پاک‌تر از گذشته شود. هم‌چنین گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی وظیفه انتقال قدرت را در ام وی ام X۲۲ پرو برعهده دارد و جایگزین گیربکس چهارسرعته اتوماتیک قبلی شده است.

این گیربکس پیش از این در چری آریزو شش و چری آریزو پنج جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام X۲۲ پرو اکنون ۹۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به واسطه بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای پایین در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X۲۲ پرو حدود ۸.۵ لیتر در ۱۰۰کیلومتر خواهد بود.

مطابق شنیده‌ها و حدس و گمان‌ها، قیمت تقریبی ام وی ام X۲۲ پرو اتوماتیک در بازار حدود ۵۵۰ میلیون تومان و ا X۲۲ پرو دنده‌ای حدود ۴۴۰ میلیون تومان و خواهد بود.

در حال حاضر برای خرید نسخه قبلی این خودرو یعنی ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت با مدل ۱۴۰۰ به بودجه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ام وی ام X۲۲ پرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال

رنج‌روور اولین خودروی تمام برقی خود را در حال انجام تست در جایی در نزدیکی مدار قطب شمال به نمایش گذاشت. نمونه اولیه با طراحی تمام مشکی خود، وفادار به سبک نمادین برند خود، ظاهر شد و در عین حال کیفیت ساخت خود را به رخ کشید.

به گزارش روزیاتو، اولین آزمایش رنج‌روور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنج‌روور برقی را بدون هرگونه استتاری می‌بینیم.

لندروور ادعا می‌کند که خودرو جدیدش بی‌صداترین و پیشرفته‌ترین رنج‌رووری است که تاکنون ساخته است.

با این‌همه این خودروی جدید در ظاهر تفاوت زیادی با رنج‌روور‌های معمولی بنزینی که از سال ۲۰۲۲ در بازار هستند ندارد.

برنامه آزمایشی که برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شامل نمایش عملکرد قابل قبول در شدیدترین شرایط آب و هوایی است؛ از دمای منفی ۴۰ درجه در مدار قطب شمال تا دمای بالای ۵۰ درجه در بیابان‌های خاورمیانه.

جگوار لندرور (JLR) بر این باور است که رنج‌روور برقی راه را برای بهبود قابلیت پیشرانه‌های الکتریکی، بهینه‌سازی و سفر‌های لوکس باز خواهد کرد.

با این حال پیش از آنکه بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمون‌های دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید.

اکنون آزمایش‌ها برای بهینه‌سازی پیشرانه روی دریاچه‌های یخ‌زده سوئد به پایان رسیده است.

یک نوآوری قابل‌توجه در رنج‌روور برقی سیستم کنترل کشش پیشرفته آن است که از تنظیمات سنتی متمایز است. این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص می‌دهد و زمان واکنش گشتاور در هر چرخ را تا حد زیادی، از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به تنها یک میلی ثانیه، کاهش می‌دهد. موضوعی که باعث می‌شود عملکرد کم‌نظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.

برد باتری آن چقدر است؟

شرکت خودروسازی بریتانیایی هنوز درباره بسیاری از جزئیات عملکرد رنج‌رور برقی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

آنچه می‌دانیم این است که این خودرو از معماری شارژ ۸۰۰ واتی استفاده می‌کند که آن را با مواردی مانند پورشه تایکان یا شاسی‌بلند‌های EV۶ و EV۹ کیا همتا می‌سازد که ساز و کار شارژ فوق‌العاده سریعی دارند.

با توجه به معماری و اندازه بسته باتری، بسیاری انتظار دارند که رنج‌روور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند.

چقدر قیمت خواهد داشت؟

رنج روور برقی در بریتانیا در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد.

شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند.

با این حال تا زمانی که این خودرو به طور رسمی معرفی نشود، قیمت آن مشخص نخواهد بود.

با این حال، با توجه به اینکه رنج‌روور بنزینی در حال حاضر قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، مدل تمام برقی آن می‌تواند نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • ببینید | شوک بزرگ به اسرائیل؛ اولین تصاویر از واژگون شدن خودروی وزیر امنیت داخلی!
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد