Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:04:51 GMT

نباید افزایش هزینه دادرسی را به حساب وکلا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۶۲۲۹

نباید افزایش هزینه دادرسی را به حساب وکلا گذاشت

ایسنا/اردبیل رئیس کانون وکلای استان اردبیل گفت: شایسته نیست افزایش هزینه دادرسی قوه قضائیه را به حساب وکلا گذاشت و نسبت به تخریب چهره وکلای تلاشگر اقدام کرد.

رضا زرعی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: کانون وکلا با سابقه دیرین و بیش از ۹۰ سال در ایران تلاش کرده تا در احقاق حقوق و دفاع از حق مردم در صحنه حاضر شده و به نوعی نظم‌دهنده فعالیت‌ها در حوزه قضایی و مراجعات مردم به این نهاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ در کشورهای دیگر بیش از ۶۰۰ سال است که کانون وکلا فعالیت کرده و به عنوان بازوی دستگاه قضا عمل می‌کند و در استان اردبیل نیز ۱۴ سال است که کانون وکلا شکل گرفته و وظایف عمومی و اختصاصی خود را انجام می‌دهد.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل دفاع از حق شهروندی همچنین اجرای عدالت و رعایت احترام و ادب را در حوزه قضاوت و پیگیری پرونده‌ها یادآور شد و گفت: وکلا سعی می‌کنند با استقلال کامل مدافع حق و حقوق طرفین پرونده باشند و همواره سعی کردند تا طرفدار و دفاع‌ کننده از حقیقت و اصل حقانیت باشند.

زرعی افزود: برای پذیرش وکلا در مراحل مختلف و صدور پرونده علاقمندان با داشتن مدرک لیسانس حقوق و سن بالای ۲۵ سال می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کرده و با کسب نمره مورد نظر، گذراندن دوره کارآموزی و سنجش صلاحیت ردای وکالت را بر تن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۰۰ وکیل و ۱۰۰ نفر کارآموز در استان تحت پوشش کانون وکلا هستند و سعی می‌کنند همه ساله بر اساس تعرفه تعریف شده امر وکالت را انجام دهند.

زرعی بالا بودن هزینه دادرسی را یادآور شد و اضافه کرد: هزینه دادرسی از ۱.۵ درصد به چهار درصد افزایش یافته و عده‌ای احساس می‌کنند که این افزایش به جیب وکلا می‌رود در حالی که این مبلغ در حساب قوه قضائیه واریز شده و مراکز دادگستری بدون دریافت این مبلغ کاری را در پرونده‌ها انجام نمی‌دهند.

جهل به قانون را عامل اصلی برخی از گرفتاری‌ها

وی بیان کرد: با افزایش هزینه دادرسی توسط مجموعه قضایی گاه اتهاماتی متوجه وکلا می‌شود که ما اعلام می‌کنیم به هیچ وجه وکلا دنبال افزایش هزینه‌ها و دریافت مبالغ کلان نیستند و این مجموعه قضایی است که همه ساله هزینه‌های دادرسی را افزایش داده و به نوعی مردم گرفتار پرونده‌های قضایی می‌شوند.

زرعی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از بابت وکلای تسخیری و معاضدتی که با همراهی کانون و به صورت رایگان انجام می‌شود تاکنون ریالی به کانون و وکلا پرداخت نشده و از این بابت در سال‌های اخیر کانون سعی کرده تا به افراد واجد شرایط خدمات معاضدتی و تسخیری را بدون دریافت ریالی انجام دهد.

وی با انتقاد از جوسازی‌ها علیه وکلا در سطح جامعه و از طریق رسانه ملی تصریح کرد: نباید افزایش هزینه دادرسی را به حساب وکلا بگذارند و یا بخواهند وکلا را بی‌مسئولیت در انجام رسالت خود معرفی کنند در حالی که وکلا با کمترین هزینه کار پیگیری پرونده موکلان را انجام داده و هیچ وقت دنبال سود و سهم‌خواهی نیستند.

رئیس کانون وکلای استان اردبیل دفاع از حیثیت افراد را اولی‌تر از دفاع از جرم رخ داده توصیف کرد و گفت:‌ ما در مواردی با همکاران خودمان به دلیل تخلفات رخ داده برخورد کرده و حتی تعلیق و ابطال پروانه وکالت را برای آنها شاهد بودیم.

زرعی جهل به قانون را عامل اصلی برخی از گرفتاری‌ها در مراجعه به مراجع قضایی اعلام کرد و افزود: بهتر است همه رسانه‌ها، مجموعه قضایی و کانون به فرهنگسازی در این حوزه اقدام کرده و بخشی از مشکلات و دغدغه‌های مردم را در این بخش از طریق اقدامات پیشگیرانه و مشاوره حل و فصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وکالت دادگستري وکیل افزایش هزینه دادرسی استان اردبیل کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • حواله علی پی
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت