Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دادستان کل کشور با اشاره به تلاش های در دست اقدام برای تدوین قانون جامع صیانت از حقوق عامه گفت: دادستان ها می توانند برای حوزه هایی که بر زندگی مردم اثرگذار بوده و متولی خاصی ندارد ورود و احقاق حق نمایند.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: هر چند در این حوزه مجموعه ای به عنوان دستورالعمل تدوین و به دادستان های سراسر کشور ابلاغ کردیم اما هنوز قانون جامع و کاملی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم و به همین منظور با همکاری نمایندگان مجلس در حال تدوین قانون جامع و کامل حوزه صیانت از حقوق عامه هستیم که در آن همه مصادیق حقوق عامه و نحوه ورود به آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: هر مقوله ای که در جامعه  بر زندگی مردم اثرگذار است و  متولی ندارد ،حوزه حقوق عامه محسوب می شود و دادستان ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

وی با اشاره به این که امروز  همه دادستان ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده اند، گفت : یکی از مسئولیت های جدی دادستان جدید مرکز استان که می خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در این دیدار گفت : خوشبختانه اقدامات انجام شده در قوه قضاییه و برگزاری سلسله نشست های رئیس این قوه با نخبگان و اقشار مختلف، رضایت مردم از عملکرد این دستگاه را بیشتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و حضور ایشان در زندان ها  هم فرصت لمس از نزدیک مشکلات و کمبودها و رفع این کمبودها را فراهم می کند.

 

 

آیت الله نورمفیدی به اهمیت و جایگاه  قاضی هم اشاره  و اضافه کرد: اگر رفتار قضات ما بر اساس روایات و احادیث بزرگان ما باشد طرفین دعوی حتی اگر رای به ضرر آنان باشد با رضایت محکمه را ترک می کنند و ضروری است قضات ما در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به دادستان جدید مرکز استان هم توصیه کرد: با اخلاق خوب و نظارت مستمر، برای برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

آیت الله نورمفیدی به موضوع خشک شدن تدریجی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت : امیدواریم با حضور استاندار و دستگاه های متولی از تبدیل شدن این خلیج به یک بحران زیست محیطی جلوگیری شود

دادستان کل کشور چهارشنبه شب برای ابلاغ حکم دادستان جدید مرکز استان به گرگان سفر کرده است، بازدید از چند طرح تولیدی از دیگر برنامه های امروز حجت الاسلام منتظری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا محمدجعفر منتظری افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا صیانت از حقوق عامه قانون جامع دادستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد

علی قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز ملی شوراها با اشاره به اینکه شورای شهر بر آمده از خواست و اراده مردم است، گفت: آبادانی و پیشرفت شهر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و … و نیز تحقق رسالت شهرداری به واسطه برنامه ریزی و تدابیر شورای شهر حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش شوراها در تحقق برنامه‌های حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: روز شوراها یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر است تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج عنوان کرد: این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد، مطرح کرد: امید است با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، مشورتی، سیاستگذار و تصمیم ساز بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف این کلانشهر ارائه دهیم.

کد خبر 6090333

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد