Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@09:22:26 GMT

بانوان باردار واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۶۹۵۴

بانوان باردار واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیرند

دانشیار گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:بانوان باردار واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش مشرق؛ شهناز برات در خصوص واکسیناسیون بانوان باردار گفت: چون اثرات واکسن بر روی جنین ناشناخته بود، در ابتدا خانم‌های باردار واکسینه نشدند که پس از مطالعه زیاد بر روی چندین هزار خانم باردار مشاهده شد واکسیناسیون هیچ خطری برای مادران باردار و جنین آنها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص با اشاره به اینکه در ایران واکسیناسیون ابتدا برای مادران پرخطر  بالای ۳۵ سال شروع شد، ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون برای مادران باردار ۱۸ سال به بالا پس از سه ماهه اول انجام می شود که می‌توانند با واکسن سینوفارم در دو نوبت واکسینه شوند.
 دانشیار گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل توصیه کرد: تمامی مادران باردار علی الخصوص مادران باردار پرخطر که دارای بیماری زمینه‌ای، وزن زیاد، دیابت، فشار خون و چند قلویی هستندتزریق واکسن رو انجام دهند.
 برات با ذکر این نکته که بانوان باردار در صورت ابتلا به کووید، در معرض خطر بیشتری نسبت به جمعیت عادی قرار دارند، اظهار کرد:  با توجه به واکسینه شدن اکثریت جامعه و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت عدم واکسینه شدن، خانم‌های باردار در معرض خطر بیشتر ابتلا قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در واکسن سینوفارم، ویروس زنده ای نیست که بانوان باردار نگران باشند که به کرونا مبتلا می شوند، بیان کرد: اگر خانم‌های باردار مبتلا به کرونا شوند خطر مرگ و میر در آن‌ها و جنین بیشتر از جمعیت عادی است، بنابراین اهمیت دارد که خانم‌های باردار حتماً واکسن بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را مثل زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را همچنان رعایت کنید.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان واکسن کووید ۱۹ زنان باردار خانم های باردار مادران باردار بانوان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!