Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرگذاری منع تردد شبانه در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ مستندات علمی مبنی بر تاثیر مثبت منع تردد شبانه در کنترل بیماری کرونا در کشور مشاهده  یا گزارش نشده و به نظرم این مسئله در کاهش نرخ بیماری نقش خاصی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بیماری آنفلوآنزا ادامه داد: بر اساس تجربه سال گذشته اگر افراد احتیاط‌های لازم شامل استفاده از ماسک، شستن دست، پرهیز از تماس غیر ضروری و عدم حضور در فضا‌های شلوغ و سربسته را انجام دهند نباید مشکلی در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور داشته باشیم. گزارشی مبنی بر بحران بیماری آنفلوانزا در سال جاری در کشور ندیده ام، اما به هر صورت کارشناسان هشدار‌های لازم را در خصوص رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنین پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و برگزاری تجمعات می‌دهند.

عضو کمیت علمی کرونا بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها در مقابله بابیماری کرونا و کنترل آن روی کاغذ پروژه‌های موفقی جلوه می‌دادند، اما در هنگام اجرای آن طرح‌ها باید مسائل مختلف را در نظر می‌گرفتند که بی‌توجهی به این نکات منجر به شکست نسبی این پروژه‌ها شد. برای اجرای موفق طرح کنترل هوشمند کرونا باید سامانه‌های مختلفی به یکدیگر متصل و به هم اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارند و هماهنگی‌های لازم بین نهاد‌های مختلف در کشور انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل هوشمند پاندمی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه‌های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسیله نقلیه وارد استان البرز و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به البرز اختصاص داده است.

زندی فر افزود: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه‌های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از ترددهای بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است. استان‌های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه‌های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6097960

دیگر خبرها

  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد