Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از برنامه ریزی اعضای سازمان "کلاه سفیدها" برای اقدامات تحریک آمیز جدید در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد که برای این منظور صحنه‌های ساختگی از حملات نیروهای دولتی سوریه به مردم غیرنظامی فیلم برداری شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرده است که سازمان غیردولتی "کلاه سفیدها" در حال آماده سازی خود برای انجام اقدامات تحریک آمیز جدید در استان ادلب، از جمله در قالب فیلم برداری از صحنه‌های ساختگی از به‌اصطلاح حملات نیروهای دولتی سوریه به مردم غیرنظامی با هدف متهم کردن مقامات دمشق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادار "وادیم کولیت" معاون فرمانده مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در این باره توضیح داد: «این مرکز اطلاعات و شواهدی را بدست آورده که گویای آماده سازی نیروهای سازمان به اصطلاح انسان دوست "کلاه سفیدها" برای اقدامات تحریک آمیز جدید در منطقه کاهش تنش ادلب هستند تا بار دیگر نیروهای دولتی سوریه را به انجام حملات مرتب به تأسیسات غیرنظامی و مردم عادی در این منطقه متهم کنند.»

این مقام نظامی ادامه داد: «بر اساس اطلاعات رسیده به مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، اعضای "کلاه سفیدها" در چند منطقه مسکونی در استان ادلب در حال انجام فیلم برداری از صحنه‌های پس از وقوع چنین حملاتی هستند و در این رابطه قرار است نمایندگان رسانه‌های گروهی انگلیسی زبان که در منطقه کاهش تنش ادلب حضور دارند هم برای پوشش خبری این تحریکات در آنجا حضور یابند.»

دریادار کولیت همچنین یادآور شد که روز چهارشنبه یک مقر لجستیکی نیروهای دولتی سوریه توسط دو جنگنده اف-16 نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند. به گفته وی، خوشبختانه این حمله تلفات انسانی در پی نداشت، ولی خسارات مالی کمی به ارتش سوریه وارد شده است.

حمله موشکی جدید رژیم صهیونیستی به حومه دمشق+ فیلمانهدام 2 موشک از 8 موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی به حومه دمشقکشف سلاح‌های اسرائیلی به جا مانده از تروریست‌ها در حومه قنیطره و دمشق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه نیروهای دولتی سوریه کلاه سفیدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار به فرانسه، تاکید کرد که در صورت حضور نیروهای پاریس در مناطق جنگی اوکراین، ارتش روسیه آنها را هدف قرار خواهد داد.

زاخارووا تاکید کرد: ماکرون این لفاظی را تمایلی جهت ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه، توصیف می‌کند. متاسفانه باید او را ناامید کنیم. از نظر ما شرایط مثل روز روشن است.

وی افزود: علاوه بر این، مدت‌ها پیش درباره این مساله تصمیم‌گیری کردیم. اگر فرانسوی‌ها در مناطق جنگی دیده شوند، به طور اجتناب‌ناپذیر به اهداف نیروهای مسلح روسیه بدل خواهند شد. شخصا معتقدم که پاریس همین حالا هم نشانه‌هایی دریافت کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در گفت‌وگو با اکونومیست گفت که همچنان گزینه اعزام نیرو از ناتو به اوکراین روی میز است البته این موضوع به درخواست کی‌یف بستگی دارد.

اظهارات عجیب و هماهنگ‌نشده ماکرون، نه‌تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا واکنش‌های منفی را به‌دنبال داشت و بسیاری از رهبران سیاسی اروپایی به ماکرون درباره چنین اقدامی هشدار دادند.

کد خبر 6100475

دیگر خبرها

  • ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمد
  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران