Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@23:17:44 GMT

خسارت بیش از ۳۰ واحد مسکونی در سیل مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۷۳۴۸

خسارت بیش از ۳۰ واحد مسکونی در سیل مهاباد

فرماندار مهاباد : براساس آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش ۳۰ واحد از منازل مسکونی این شهر به علت آبگرفتگی ناشی از سیلاب دچار خسارت شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عارف خدرلو فرماندار مهاباد در جلسه ویژه ستاد بحران مهاباد با موضوع سیلاب این شهرستان افزود: هم اکنون شدت آبگرفتگی و سیلاب در سطح شهر متوقف شده و عملیات برآورد خسارت و همچنین پاکسازی و شست و شو در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار داشت: عوامل شهرداری با تمام تجهیزات ضمن شست و شوی معابر، کوچه ها و خیابان های سطح شهر با قرار دادن گونی های شن در مناطقی که احتمال سیلابی شدن دوباره آنها وجود دارد در حال فعالیت هستند.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: تمام ارگان‌های دولتی و نظامی و حتی بخش خصوصی نیز در امر شست و شوی سطح شهر کمک حال شهرداری بوده و درحال پاکسازی کامل شهر و جمع آوری گل و لای هستند.

خدرلو با اشاره به وارد آمدن خسارت برخی از خودروها در حادثه سیل امروز نیز گفت: نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی در اسرع وقت خسارت خودروهای آسیب دیده را برای ارایه خدمات بیمه‌ای انجام خواهد داد.

وی همچنین اضافه کرد: اداره بنیاد مسکن نیز از فردا عملیات برآورد خسارت به منازل مسکونی را در دستور قرار داده و همه مسوولان نیز تمام تلاش خود را برای کنترل این شرایط و رفاه بیشتر حال شهروندان انجام می دهند.

بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل در چند نقطه از شهر و مسیرهای ارتباطی مهاباد شد؛ شدت سیل در برخی نقاط به حدی است که تعدادی از خودروها را نیز با خود برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل خسارت مهاباد خسارت سیل خسارت سیلاب سیل مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان

به گزارش خبرنگار مهر، آرش صیادی مدیرعامل شهر جدید پرند امروز در نشست خبری بازدید از پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند، گفت: پروژه ساخت واحدهای نهضت ملی پرند از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده که هم‌اکنون چهار هزار واحد مسکن در قالب یک هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی، ۷۰۰ واحد مسکن مهر و تعداد باقی مانده از پروژه‌های مشارکتی آماده افتتاح است.

صیادی با بیان اینکه این واحدها آماده تحویل هستند اما به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های آب، برق یا فاضلاب قابل واگذاری نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری نیز ۵ هزار واحد دیگر در این شهر جدید به مرحله افتتاح برسد؛ همچنین طبق مصوبه شورای عالی مسکن هزینه اجرای تأسیسات زیرساختی آب، برق و فاضلاب باید یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم از سوی استانداری‌ها تأمین شود. وزارت راه از طریق منابع صندوق ملی مسکن این تأمین مالی را انجام داده است.

وی عنوان کرد: آورده متقاضیان این واحدها حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت هر مترمربع میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در اسفندماه سال‌گذشته ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در دست ساخت بود که با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی با توسعه ظرفیت شهر جدید پرند، ۳ هزار واحد دیگر به این رقم اضافه شد که این واحدها در مرحله انتخاب سازنده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

صیادی ادامه داد: آنچه که در حوزه کاری شرکت پرند است شامل ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و یک هزار و ۴۰۰ واحد برای مسکن مهر و ۶ هزار و ۸۰۰ واحد می‌شود که با حضور مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است؛ باید تا پایان دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل متقاضیان شود.

معرفی ۱۰ هزار واحد خالی به سازمان امور مالیاتی

وی افزود: سال گذشته در شهر جدید پرند به صورت فشرده ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳ هزار واحد دیگر خالی از سکنه در این شهر جدید وجود دارد.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: بر اساس شاخص‌های مختلف، جمعیت در شهر جدید پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است همچنین این شهر جمعیت ۷۸ هزار نفری دانش‌آموزی دارد و با توجه به تحویل و ساخت واحدهای مسکونی جدید جمعیت از مرز ۵۰۰ هزار نفر نیز عبور خواهد کرد.

کد خبر 6092088 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان