Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین شاخص‌های آماری نشان می‌دهد، اکنون ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار در کشور فعال است که ضریب نفوذ اینترنت را به ۱۰۶.۳۴ درصد رسانده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در هر فصل با ارائه گزارشی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود نیز مانند گذشته به وضعیت نفوذ اینترنت و تلفن همراه در کشور پرداخته و آخرین تغییرات در توسعه ارتباطی در کشور را اعلام کرده است.

در آخرین فصلنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، وضعیت حوزه فناوری در سه ماهه دوم سال تشریح شده است.

ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد

بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات، اکنون تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به ۳۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۴۳ خط رسیده که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۱ خط دایر و فعال است. اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور از ۳۴ درصد عبور کرده است.

۵۱ هزار روستا دارای ارتباط

گزارش سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده که تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا است که از این میان ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی، ۹۲ هزار و ۲۷۶ دارای تلفن همگانی و یک‌هزار و ۹۹۶ روستا دارای تلفن همگانی جاده‌ای هستند.

۱۳۳ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور

در این گزارش وضعیت توسعه تلفن همراه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. جمع کل خطوط واگذار شده همراه اول به ۱۰۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۳ خط رسیده که از این تعداد ۷۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۰۷ خط فعال هستند.

در رتبه دوم این فهرست ایرانسل قرار دارد. ۹۵ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ خط توسط اپراتور ایرانسل واگذار شده که از این بین ۵۶ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۱۶ خط فعال است.

اپراتور رایتل با اختلاف زیادی نسبت به دو اپراتور نخست، در رتبه سوم قرار دارد. تعداد خطوط واگذار شده آن هشت میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۵۸ است که از این تعداد پنج‌میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۴۵ خط فعال است.

اکنون تعداد خطوط فعال تلفن همراه در کشور از ۱۳۳ میلیون خط گذشته و ضریب نفوذ را به بیش از ۱۵۶ درصد رسانده است.

ضریب نفوذ ۱۲.۵۵ درصدی اینترنت پهن باند

وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت نشان می‌دهد اکنون ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۴۸ اشتراک پهن‌باند ثابت در قالب فناوری‌های مختلف (xDSL، FTTX، WiFi، TD-LTE) در کشور فعال است که ضریب نفوذ را به ۱۲.۵۵ درصد رسانده است.

میزان اشتراک پهن‌باند ثابت بیانگر این است که مانند گذشته در این بخش نتوانسته‌ایم توسعه مناسبی را داشته باشیم و کاربران را به استفاده از آن جذب کنیم.

ضریب نفوذ ۱۰۶.۳۴ درصدی اینترنت پهن سیار

در بخش توسعه ارتباطات پهن‌باند سیار اما وضعیت خوب است. اکنون ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار اشتراک اینترنت سیار در کشور فعال است که ضریب نفوذ اینترنت را به ۱۰۶.۳۴ درصد رسانده است.

ترافیک مرسولات پستی به ۱۱۲ میلیون رسید

برپایه این گزارش، شاخص‌های آماری که در بخش مرسولات پستی توسط رگولاتوری منتشر شده نشان می‌دهد در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۱ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۳۲ مرسوله دریافت و توزیع شده و اکنون ۲ هزار و ۵۳۹ واحد پستی در داخل کشور فعال و در حال ارائه خدمات به مشتریان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور اینترنت سازمان تنظیم مقررات درصد رسانده نفوذ اینترنت ضریب نفوذ کشور فعال پهن باند ۳۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم.

محمدکمال سرویها صبح امروز ششم اردیبهشت در حاشیه ضبط مناظره دو نامزد انتخابات مرحله دوم مشهد در صداوسیما و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی یک فرصت بسیار ارزشمند برای مردم است تا بهتر با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همچنین این یک فرصت بسیار مغتنم برای نامزدهاست، افزود: اگر نامزدی بخواهد در کلانشهر مشهد تبلیغات شهری داشته باشد، باید بسیار هزینه کند. اما در مناظره تلویزیونی می‌تواند تجربیات و برنامه‌های خود را به راحتی با مردم در میان بگذارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بی‌شک اگر افرادی کارآمد به مجلس راه یابند، مشکلات مردم حل می‌شود. به همین منظور صداوسیما در انتخابات مجلس دوازدهم فرصت مناظره تلویزیونی را برای نخستین بار فراهم کرد و اکنون در مرحله دوم انتخابات چون تعداد نامزدها بسیار کمتر است و در مشهد تنها دو نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی از کارآمدی بسیار بالایی برای شناساندن نامزدها به مردم برخوردار است.

سرویها در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد شعب اخذ رای مرحله دوم، گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این دور حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم که تقریبا ۶۰۰ عدد کمتر از تعداد شعب مرحله اول انتخابات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است