Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:07:16 GMT

جایزه «گنکور» به «آفریقای سیاه» رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۷۶۹۴

جایزه «گنکور» به «آفریقای سیاه» رسید

«محمد امبوگر سار» نویسنده سنگالی به نخستین نویسنده‌ اهل «آفریقای سیاه» تبدیل شد که جایزه «گنکور»، قدیمی‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی فرانسه را دریافت کرده است. این نویسنده تنها ۳۱ سال دارد و با این حال توانست نظر هیات داوران برای کسب این جایزه را به خود اختصاص دهد.

رمان «امبوگر سار» که «محرمانه‌ترین راز انسان» نام دارد پنجمین رمان این نویسنده به شمار می‌رود و برای خلق شخصیت‌های مرموز و سبک نگارشش مورد تحسین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمان روایتگر داستان نویسنده سنگالی جوانی است که در پاریس زندگی می‌کند و زندگی او در مواجهه با رمان یک نویسنده آفریقایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مبلغ نقدی جایزه ادبی «گنکور» تنها ۱۰ یورو است اما دریافت این جایزه برای نویسنده اثر، فروش بالا و شهرت کتاب را به ارمغان می‌آورد. برندگان پیشین این جایزه ادبی فروش ۴۰۰هزار نسخه‌ای اثرشان را تجربه‌ کرده‌اند. سال گذشته جایزه «گنکور» به  «اِروه لوتلیه» برای خلق رمان «نامتعارف» تعلق گرفت و فروش این کتاب به بیش از یک میلیون نسخه رسید.

«رنه ماران» نخستین نویسنده سیاه‌پوستی بود که در سال ۱۹۲۱ به عنوان برنده «گنکور» برگزیده شد.

جایزه «گنکور» که نخستین‌بار در سال ۱۸۶۷ اهدا شده است به طور معمول در ماه نوامبر برنده نهایی خود را معرفی می‌کند.

همزمان با اعلام برنده جایزه ادبی «گنکور»، «املی نوتومب» نویسنده بلژیکی فرانسوی‌زبان برای نگارش رمان «نخستین خون» به عنوان برنده «رنودو» دیگر جایزه ادبی فرانسه معرفی شد. او در این رمان درباره پدرش که سال گذشته او را از دست داده بود نوشته است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر