Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در زمینه مسکن و اشتغال ایثارگران مصوبات خوبی شکل گرفته است، گفت: قرار شد سهم خوبی از جهش تولید مسکن نصیب ایثارگران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرکرد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: شهدا زنده‌‌اند؛ دو نوع مرگ در جلوی چشم مردم است و این ما هستیم که باید به درستی ابدی شدن با افتخار را به مردم عرضه کنیم، عمر زود می‌گذرد و یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه شده فراموش کردن مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئول گاهی پشت میز می‌نشیند و فکر می‌کند همان جا می‌ماند حتی اگر پشت آن میز هم بماند طول عمر کم است و عزرائیل آن‌ مسئول را در زمان مقرر شده عزل خواهد کرد، بنابراین باید مسئول بداند که برای انجام وظیفه و خدمت به مردم فرصت کمی در اختیارش قرار گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید از این زاویه به عنوان یک سازمان کاملاً انقلابی، راهبردی فرهنگی به جامعه عرضه کنیم، حضرت امام (ره) که موسس بنیاد شهید هستند، قبل از شروع جنگ بیاناتی دارند که خیلی فوق العاده است، عمده وظایف بنیاد شهید در مسائل فرهنگی است و لازم است در این زمینه بیشتر از گذشته فعالیت کرده و گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی گفت: نزدیک به 300 هزار نفر از ایثارگران از بنیاد شهید تقاضای شغل می‌کنند و بیش از 700 هزار متقاضی دچار مشکل مسکن هستند یعنی مسئله اشتغال و مسکن ایثارگران دچار مشکل جدی است، کمک معیشتی‌های صورت گرفته توسط بنیاد شهید به این عزیزان کافی نیست و با هزینه‌های امروز جامعه ما بود و نبود آن تقریباً یکی است و برای بهبود شرایط برنامه‌های مناسبی تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه منابع مالی در اختیار بنیاد شهید متناسب با نیاز مالی آن نیست، افزود: حدود 60 درصد مطالبات این خانواده‌ها محقق نشده است، طبیعتاً نیاز فرزندان ایثارگر در استان‌های محروم نسبت به استان‌های مرکزی‌تر که کمی برخوردارتر هستند، شدیدتر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در زمینه مسکن و اشتغال ایثارگران مصوبات خوبی شکل گرفته است، تصریح کرد: قرار شد سهم خوبی از جهش تولید مسکن نصیب ایثارگران شود و از نظر اشتغال برنامه‌های جدی وجود دارد که 10 درصد سهم اشتغال استان‌ها به ایثارگران تعلق پیدا می‌کند، کانون‌های بزرگ معرفتی و فرهنگی ویژه برنامه برای گلزارهای شهدا است که مقدمات این برنامه در چند استان فراهم شده است و اگر الگو موفق بود تبدیل به یک مدل جامع ملی می‌شود و با کمک مردم و ایثارگران مزار شهدا میعادگاه بندگی خدا می‌شود و تبدیل به یک مرکز فرهنگی عمده خواهد شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی‌: برخی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران مقاومت می‌کنندمدیرعامل مخابرات ایران: درآمد اپراتورها با نرخ تورم تنظیم نیست/ پیگیر تأمین منابع برای تبدیل وضعیت ایثارگران هستیمتشکل‌های شاهد و ایثارگر: جانبازان مطالبات خود را از راه قانونی پیگیری کنند

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: هرگاه انقلاب اسلامی نیاز به دفاع و کمک داشته است تا به دشمنان بفهماند که مردم چقدر پایه کار انقلاب هستند، حضور مردم حماسه آفریده و 13 آبان هم یکی از نقطه‌های معجزه‌ آسای حماسه ملت ایران است.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زاده هاشمی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

کد خبر 6092712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • حسن زاده: قهرمانی برای مردم است/ تایلند تیم خوبی بود
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود