Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال ابوالحسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری از سوی وزارت نیرو اجرا شده است که در همین راستا در پایاب شبکه‌های اصلی تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هکتار شبکه فرعی اجرا توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید ۸۰۰ هزار هکتار دیگر شبکه فرعی آبیاری نوین در مزارع کشاورزی کشور اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسنی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آبیاری نوین در کشور تولید می‌شود و در این حوزه خودکفا هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار در سال فراهم شده که با تامین اعتبار مورد نیاز وارد مرحله اجرایی می‌شود.

مدیر شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز ۲ طرح پایاب سد بیدکان و شبکه سیبک در دستور کار قرار دارد.

ابوالحسنی با اشاره به قرارگیری ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک کره زمین و ضرورت مدیریت مصرف آب، تصریح کرد: استفاده بهینه از آب در پایاب شبکه‌ها و اراضی آبی کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به هر میزان از روش‌های مدرن استفاده شود بهره‌وری آب بالا می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: مطابق با قانون تا ۸۵ درصد هزینه خرید تجهیزات آبیاری نوین توسط دولت انجام می‌گیرد و کشاورز ۱۵ درصد را تقبل می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست و بانک کشاورزی به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری آبیاری وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد