Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وب سایت سفارت آمریکا در اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بخشی از کارکنان این سفارت در پی تشدید تنش و درگیری‌های داخلی در اتیوپی، این کشور را ترک خواهند کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی سفارت آمریکا در آدیس آبابا آمده است: در تاریخ ۳ نوامبر، وزارتخانه آمریکا اجازه خروج داوطلبانه کارکنان غیر ضروری دولت ایالات متحده و اعضای خانواده کارکنان ضروری و غیر ضروری از اتیوپی را به دلیل درگیری مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی و کمبود احتمالی تدارکات صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت آمریکا همچنین با هشدار نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در اتیوپی، از شهروندان این کشور نیز خواسته تا هر چه سریع‌تر نسبت به ترک خاک اتیوپی اقدام نمایند و آن دسته شهروندان آمریکایی که همچنان اصرار بر ماندن در اتیوپی دارند نیز باید از فراهم بودن شرایط لازم برای دسترسی به پناهگاه و مواد غذایی کافی مطمئن شوند.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای، هشدار سفر اتباع این کشور به اتیوپی را به سطح چهار افزایش داد؛ به این معنی که شهروندان آمریکایی نباید به اتیوپی سفر کنند.

این هشدار متأثر از درگیری‌های مسلحانه جاری در اتیوپی، نافرمانی مدنی، اخلال در سامانه‌های ارتباطی و احتمال اقدامات تروریستی از جمله آدم ربایی در مناطق مرزی است.

از روز گذشته، در پی پیشروی شورشیان تیگرای در اتیوپی، وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام شده است.

ارتش این کشور در پی تسریع پیشروی شورشیان از دولت خواست تا برای دفاع از پایتخت کمک‌های لازم را ارائه دهد.

این در حالی است که پیشتر «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی از شهروندان این کشور خواسته بود تا برای مقابله با نیروهای ارتش آزادی‌بخش تیگرای دست به سلاح ببرند.

در بیانیه دولت آمده است که نیروهای ارتش تلاش دارند با سربازان ارتش تیگرای مقابله کنند.

کد خبر 5343667

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی ایالات متحده امریکا وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی جورج قرداحی روسیه افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن عراق سوریه ترکیه ایران سودان سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند