Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@13:39:02 GMT

دو شهید مفقودالاثر چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۲۲۱

دو شهید مفقودالاثر چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

منوچهر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه دو شهید مفقودالاثر استان که سال‌های قبل اشتباهاً در شهرهای دیگری دفن شده بودند شناسایی شدند، گفت: پیکر مطهر "شهید اسکندر مومنی شهرکی" به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در بخش مرکزی شهرستان بوئین و میاندشت اصفهان شهر افوس دفن شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال وبختیاری افزود: شهید اسکندر مومنی شهرکی، فرزند فتح اله، متولد ۱۳۴۱، از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: "شهید رستم علی بابایی شهرکی" نیز در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان شهید گمنام در "بندر دیر" دفن شده بود.

وی ادامه داد: شهید رستم علی‌بابایی شهرکی، فرزند سلطانعلی، متولد ۱۳۵۲، از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

ذوالفقاری در پایان گفت: پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۴ در بندر دیر دفن شد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شناسایی دفن شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند

مردم انقلابی قم با پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) وداع می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها برگزار می‌شود.

پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه‌ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد