Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:31:00 GMT

شهرک گلخانه‌ای کاشمر پس از ۱۵ سال همچنان ناتمام است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۲۷۰

شهرک گلخانه‌ای کاشمر پس از ۱۵ سال همچنان ناتمام است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه کلنگ شهرک گلخانه‌ای کاشمر ۱۵ سال قبل به زمین زده شده، گفت: طی این سال‌ها پیشرفت فیزیکی این گلخانه فقط ۳۰ درصد بوده و همچنان عملیات اجرایی آن ناتمام مانده است.

محمد شجعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه از همان ابتدا جانمایی صورت گرفته برای گلخانه کاشمر اشتباه بود و همین موضوع موجب شد سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در این شهرک گلخانه‌ای نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در همان سال ۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی با تشکیل شرکت و پیگیری‌هایی که داشتند ضمن جذب اعتبار 2 منبع آبی خریداری و پس از در اختیار قرار گرفتن زمین آماده‌سازی زیرساخت‌ها آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرک گلخانه‌ای کاشمر یکی از مجتمع‌های راکد استان بوده، به همین خاطر در سال ۹۴ با مدیریت شهرک‌های کشاورزی استان به توافق می‌رسند تا باقی کار را آن‌ها انجام دهند و سپس از طریق مناقصه به متقاضیان واگذار شود.

وی بیان کرد: در آن زمان توافق و صورت‌جلسه می‌شود شهرک‌های کشاورزی استان هر چه هزینه نمود فارغ‌التحصیلان در اولویت باشند ولی چون کارشناس رسمی دادگستری نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان شهرک را قیمت‌گذاری نموده و از سویی به دلیل اینکه پرداخت این مبلغ در توان یک فارغ‌التحصیل کشاورزی نیست؛ به همین خاطر علی‌رغم تمام اطلاعیه‌هایی که صادر شده تاکنون کسی از آن استقبال نکرده است.

شجعی اظهار کرد: با این قیمت‌ها باید کسانی از خارج شهرستان برای سرمایه‌گذاری بیایند، باید پیگیری کنیم تا قسمت‌هایی که در آن زمان توسط اعتبارات دولتی هزینه شده کسر و باقی مبلغی که مدیریت شهرک‌ها هزینه نموده توسط کارشناس قیمت‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه طی یک سال اخیر مشکل سند شهرک گلخانه‌ای رفع شده برق‌رسانی و گازرسانی به منطقه انجام و ترانس‌های برق مورد نیاز نیز خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای کاشمر تنها ۳۰ درصد شهرک پیشرفت دارد، عنوان کرد: طی این سال‌ها شهرک گلخانه‌ای کاشمر باید به نتیجه می‌رسید اما در حق این شهرستان کم‌لطفی شده است. بدون شک اگر راه‌اندازی این شهرک بیش از این زمان‌بر شود، تجهیزات فرسوده خواهد شد. به عنوان نمونه اگر استخری که احداث شده یک سال آبگیری نشود، ورق‌های به کار رفته در آن مستهلک می‌شود.

شجعی با اشاره به وضعیت منابع آبی منطقه گسترش شهرک گلخانه‌ای را در شهرستان بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: به رغم اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان بیش از پنج هکتار نیست ولی به راحتی می‌توان این میزان را به بیش از ۱۰ برابر افزایش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرک گلخانه ای کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر شهرک گلخانه ای کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به تصویب احداث دو شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود.

به گزارش ایسنا ، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز شنبه در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی‌شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهراحداث 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج‌فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه‌کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب